EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Spännande

” Nu blir det priskrig inom familjen mellan Volvo och andra Geelybolag. Nya Zeekr X byggs på samma plattform som Volvo EX30. Syskonbilen Zeekr är lyxigare, större och har 10 mil längre räckvidd än Volvo – men blir nu 800 kronor billigare per månad för fler mil efter en stor prissänkning.

Nu tar Zeekr till drastiska medel och dumpar priset på privatleasing. Trots att bilen är lyxigare, större och har betydligt längre räckvidd än Volvo EX30 blir den 1000 kronor billigare i månaden. Zeekr X Long Range kostar nu 3955 kronor i månaden att leasa med en körsträcka på 1500 mil. Då har bilen 446 km räckvidd. Det är inte första gången Zeekr sänker priset. När bilen introducerades kostade den 6995 kronor per månad för 1000 mil om året.

https://carup.se/strid-i-familjen-zeekr ... mot-volvo/
Jag vet inte om jag skrivit det här innan men min bror tog precis ut en vit Zeekr X. En mycket trevlig bil att köra och, enligt mig, ljusår bättre än Volvon. Dessutom mycket större, både invändigt och utvändigt. Vuxna kan sitta utan problem i baksätet.

För det nya priset är det en otroligt bra affär. Jag skulle kunna tänka mig en sådan när jag ska lämna tillbaka min EQB. :-D
Man märker ju att prissättningen inte har något med vad bilarna egentligen kostar att leasa ut när Long range RWD kostar 3995kr/mån och AWD 6695kr/mån. Detta är en del av ett handelskrig snarare än bilaffärer. Om detta får man förstås bry sig olika mycket.
@fjohan82, Så B..... Lite som teslas ljusshow och flaxa med måsvingarna ;-)
vad är det som lockar er med dessa fordon? jag begriper inte, har en arbetskollega som leasade en sån här MG med nå kontiga bakdörrar, man måste öppna framdörrarna för att öppna dom, och hela bilen ser ut som skit, han lockades av priset till räntan gick upp, nu ångrar han sig skarpt, noll räckvid vintetid vid 15-20minus och kvaliten har varit usel, vilket man förstår bara ,an tittat på den.
Derank skrev:vad är det som lockar er med dessa fordon? jag begriper inte, har en arbetskollega som leasade en sån här MG med nå kontiga bakdörrar, man måste öppna framdörrarna för att öppna dom, och hela bilen ser ut som skit,
Spontant låter det som att han leasat en Mazda MX 30 och inte en MG?
Bild
Vad som lockar? Elbil till fast månadskostnad skulle jag gissa. Total enkelhet och bekvämt bilägande. Jag skulle för egen del inte ha några problem att åka Zeekr X.
Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]