EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av JAAAAX
Fick meddelande från säljaren på Skobes idag att min bil fortfarande befinner sig på någon båt, men beräknas levereras till dem inom någon vecka.
av JAAAAX
Jag har ingen egen inloggning, får info från säljaren. Min bil var klar i fabrik i början på februari. Det var väl din med?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jag gav upp. Jag köpte en bil med samma specar men med annan färg och interiörfärg och hämtar den om en vecka. Är rädd för att bilen jag har beställt bara ska fortsätta att skjutas upp hela tiden, särskilt med galningen i USA med i leken.
av Saabturbo95
Va skönt att slippa vänta mer! :-)
Vad blev det för spec?

Jag har suttit och kollat blocket jag med av samma anledning men det såg dyrt ut för min del. Hur blev prisbilden kontra den du hade beställt?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Ja, känns jätteskönt att slippa uppdatera leveranssidan hela tiden och riskera att bli besviken när nya förseningar annonserats.

Det blir en Twin Ultra Performance Crystal White med Nordico Charcoal och i princip alla tillval (B&W, Pilot Assist, 22-tumsfälgar) förutom dragkrok och running boards. Priset blev 70 000 kr billigare eftersom jag nu köper från en handlare och kunde förhandla om rabatt. Förut lade jag ordern på Volvos hemsida och skulle betala fullt pris.
av UnleashFusion
volvoamatören skrev: fre 07 mar 2025, 12:21 Det blir en Twin Ultra Performance Crystal White med Nordico Charcoal och i princip alla tillval (B&W, Pilot Assist, 22-tumsfälgar) förutom dragkrok och running boards. Priset blev 70 000 kr billigare eftersom jag nu köper från en handlare och kunde förhandla om rabatt. Förut lade jag ordern på Volvos hemsida och skulle betala fullt pris.
dragkrok kan du eftermontera, samt running board i framtiden(om det dyker upp i "katalogen" skulle jag gissa(kan ej se något aktuell på bilia för EX90)

Såsom jag ser det finns dragkrok till EX90 med luftfjädring för 13900kr(kampanj) istället för 17.5tkr. https://www2.bilia.se/biltillbehor/pack ... _32136196/ annars finns såklart den vanliga dragkrok(fast eller delbart) mellan 9.2-12tkr)
av Kermit75
800 volt på gång

” As CEO Jim Rowan explains to AutoExpress, this change for the EX90 will not come with a facelift (the SUV flagship has been on the market for less than a year), but much earlier with a model year change. “As we go forward, we’ll move everything to 800 volts – we’ll upgrade the EX90 in one of the model-year changes” Rowan is quoted as saying.

https://www.electrive.com/2025/03/07/vo ... 800-volts/
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 45

Utan hemmaladdning förstår jag det. Elb[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del