EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
Leveranserna är ju uppskjutna för i princip alla, så det är väl inte konstigt om det bara var 362 stycken? Det är väl första månaden med några ordentliga siffror, eller? Tvärtom, tycker jag, är det positivt att man börjar komma igång nu.
av SPA2
https://www.vibilagare.se/nyheter/frus ... senas-igen
Volvo bekräftar att leveranserna försenas, på grund av att byggplanen i den amerikanska fabriken ”behövt justeras”.
– Det kommer resultera i nya leveranstider och att kunder får sin beställda bil vid ett senare datum än som tidigare kommunicerats till dem, säger Magnus Holst på Volvo Cars kommunikationsavdelning.
Ja positivt att det levereras några bilar, men det är uppenbart att Holst mörkar något. Tror ni verkligen att så få bilar levererats på grund av att byggplanen ”behövt justeras”? Produktionen startade i början av juni och mindre än 400 bilar har levererats…
av Wsemme
Var förbi lokala Volvo handlaren, stod en ex90 som precis blivit avlastad från biltransport. Gissar att det är deras demo.
av Geoham
Wsemme skrev: tis 05 nov 2024, 17:29 Var förbi lokala Volvo handlaren, stod en ex90 som precis blivit avlastad från biltransport. Gissar att det är deras demo.
Kul!! Vart någonstans?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Idag har jag äntligen provkört EX90 för första gången. Jag är nöjd. Hann inte testa allting men bilen kändes väldigt skön att köra. Stolarna var skönare än de jag har i XC90:n. Reglaget för att ställa in dem var intuitivt och lätt, jag upplevde inte alls några problem som vissa recensenter har haft. Skärmen i mitten var stor och bra.

Nu körde jag bara på landsväg och inte så lång stund men min erfarenhet idag var mycket positiv. Synd att jag måste vänta till i maj (om den nu kommer då) ... Vill ha den nu!
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 45

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]