EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
Är det bara jag som avbeställt min EX90? Jag gjorde det innan det senaste debaclet, men kan inte tänka mig att alla har ett tålamod av guld.
av Saabturbo95
vad jag hört av min säljare har dom några avbeställningar men samtliga är signade av andra kunder så allt dom beställt av Volvo ligger kvar.
Volvo har tydligen inte min information på bilen, eller nu har dom men tidigare låg den bara som order till handlaren.
Användarvisningsbild
av leiwi
Hertsh skrev:Är det bara jag som avbeställt min EX90? Jag gjorde det innan det senaste debaclet, men kan inte tänka mig att alla har ett tålamod av guld.
Länge sedan mitt tålamod tog slut!!!! ,Att vänta på en bil i 2- 3år för att få det man beställt är ju bara för mycket !
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Varför är ni kvar här i tråden om ni har avbeställt era bilar? Jag har kvar min beställning. Finns ingen annan bil jag vill ha. Med det sagt tycker jag att Volvo behandlar sina kunder utomordentligt dåligt och är inte alls nöjd med dem. Men om de tillverkar den enda bil man vill ha, what's there to do. 😀
av Hertsh
volvoamatören skrev:Varför är ni kvar här i tråden om ni har avbeställt era bilar? Jag har kvar min beställning. Finns ingen annan bil jag vill ha. Med det sagt tycker jag att Volvo behandlar sina kunder utomordentligt dåligt och är inte alls nöjd med dem. Men om de tillverkar den enda bil man vill ha, what's there to do. Bild
Det var jag som skapade tråden och jag är intresserad av att se när ni får era bilar och hur det går med leveranser. Har inte för avsikt att trolla.
av Jmill
Jag har behållt min beställning, fick igår upp vecka 11 som leveransvecka. Följer Polestar 3 ägare och det är ju ganska mycket mjuvaruproblem, inte helt ovanligt men med tanke på alla förseningar hade man kanske hoppats på något bättre. Nu hoppas jag tillräckligt mycket uppdateringar hinner komma innan jag får bilen.
av Ingenjören
Nu har även jag fått en ny leveransvecka. Jag beställde nu i sommar och hade tidigare planerad leverans i vecka 6 - nu står det vecka 24… 🙁

Man kan ju fundera på vad som är huvudorsaken till en så stor senareläggning av leveransen. Är det så stora problem med mjukvaran att de i princip stoppar produktionen ett tag, eller har man så stora störningar i fabriken att produktionsprognosen har skurits ner så kraftigt, eller är det andra marknader som får bilarna tidigt och att Sverige nu fått lägre prio.

Är det någon här som vet om man ser lika stora hopp i leveransbeskeden även i andra länder?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Någon trodde att importtullarna från Kina som införts, och därmed flytten av tillverkningen av de europeiska bilarna från Kina till USA, medfört att fabriken där inte klarar av att producera båda amerikanska och europeiska bilar i den omfattning som behövs för att hålla tidigarelagda datum. Låter väl rimligt.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 45

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]