EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ShogunX
Har tittat närmare på två andra EX90 sedan det för några dagar sedan uppmärksammades hur bakluckan inte var riktad som tänkt. De två har i stort sett en identisk riktning som på mina tidigare bilder här i tråden. Vad som också påpekades var mellanrummet mellan huv och framskärm, det återfanns endast på en av dem.

Riktningar av den typen är troligen inte ett problem att lösa, att felrikningarna existerar och det är ett problem i sig går att diskutera. I en sådan diskussion är det dock rättvist att inkludera erkända premiumtillverkare också.

Svårare är att justera riktningen framdörr till bakdörr eftersom riktningen skapar en matchning i överkant men inte i underkant. Hur viktigt det hela är skiljer sig så klart från person till person. Jag skulle dock inte beskriva det jag har sett som ett problem, bara underligt.
av Saabturbo95
Tror dom flesta bilarna ni ser ut är ”handbyggda ” på fabriken i Torslanda å förhoppningsvis inte något som speglar slutresultatet. Men jag killgissar
av toppo
Det känns extremt irrelevant att leta karosspassningar på förproduktionsbilar, typiskt sådant som löser sig i produktion.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Frågan om relevans blir först besvarad när man genom jämförelse kan avgöra huruvida karossanpassningar är sämre, desamma eller bättre under produktion. Än så länge blir resultat från olika testfordon en del i den jämförelsen.
av Plattanibotten
Intressant.. Jag gick in och tittade på mitt leveransdatum igen, nu har de ändrat till vecka 46, tre veckor tidigare än vad som var angivet förra veckan. Undrar vad detta kan bero på? Abeställningar?
Användarvisningsbild
av leiwi
Plattanibotten skrev: sön 14 jul 2024, 12:48 Intressant.. Jag gick in och tittade på mitt leveransdatum igen, nu har de ändrat till vecka 46, tre veckor tidigare än vad som var angivet förra veckan. Undrar vad detta kan bero på? Abeställningar?
Ja så är det nog,avbeställde för längesedan när jag förstod vart det barkade och väntetiden bara ökade .Och nu när det bara är "skrapade" bilarsom skall levereras så blir avbeställningarna nog fler.
av Plattanibotten
Skrapade?? Min bil är fullutrustad, vad menar du med skrapade @leiwi
av Ingenjören
Jag har också fått min leveranstid kortad med tre veckor. Man kan ju bara spekulera i om det beror på avbeställningar eller om produktionen rampats upp fortare än planerat. Det är många veckor kvar så leveranstiden kan säkert komma att ändras fler gånger…
Användarvisningsbild
av leiwi
Plattanibotten skrev:Skrapade?? Min bil är fullutrustad, vad menar du med skrapade @leiwi

Du har väl fått brevet från Volvo med allt som du får vänta på ,och kanske får om något år
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 45

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]