EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Ingenjören
Plattanibotten, när la du din beställning? Har du en tidig plats i kön och därför det här utskicket, eller är det något som går ut till många/alla som har lagt en order på en EX90.
av Hertsh
Glad att jag hoppade av köpet för en dryg månad sedan. Denna väntan som snart är över och då börjar väntan på att bilen halvvägs in i ägandet ska vara som utlovat vid lansering.

Jag kör nöjd runt i en annan testbänk- som dock var mycket billigare - som hade en leveranstid på 2 veckor. En Zeekr 001.
av Plattanibotten
Ingenjören skrev:Plattanibotten, när la du din beställning? Har du en tidig plats i kön och därför det här utskicket, eller är det något som går ut till många/alla som har lagt en order på en EX90.
Jag la min beställning samma dag som det var möjligt i Sverige, är garanterat en av de allra första.
av Ingenjören
Plattanibotten skrev: tor 27 jun 2024, 11:34
Ingenjören skrev:Plattanibotten, när la du din beställning? Har du en tidig plats i kön och därför det här utskicket, eller är det något som går ut till många/alla som har lagt en order på en EX90.
Jag la min beställning samma dag som det var möjligt i Sverige, är garanterat en av de allra första.
Ok! Ja, då får väl du en av de första bilarna som går ut till kund i Sverige. Alla som beställt nyligen lär väl få vänta ett tag innan Volvo hör av sig.
Vår lokala Volvohandlare tror att de får demobilar i oktober, men det var inte bekräftat. Stämmer det borde väldigt få din i nov-dec kan man ju gissa.
av Plattanibotten
Hallbilar kommer i början av september.
av Kermit75
Fanns lite utmaningar, nya EX60 verka slippa Core computing
” Det har varit enorma förseningar i utvecklingsprojektet och detta har redan kostat Volvo Cars miljardbelopp. Förseningarna har att göra med att bilen har en så kallad Core Computer, en teknik som inte har använts av Volvo tidigare och som inneburit enorma problem. Bland annat har det varit en fördröjning i bilen på åtta sekunder när datorn startats upp, uppger en källa med inblick i projektet.

https://carup.se/it-haveri-koparna-far- ... ran-volvo/
Användarvisningsbild
av leiwi
Blir det någon EX90? Man undrar varför Volvo beslutat att uppdatera XC 90 med en stor uppdatering och fortsätta produktionen?.
av LJN
Teknisk fråga: Är Core computing något unikt för Volvo eller är det en teknisk processorlösning som används av andra tillverkare?
av Hertsh
LJN skrev:Teknisk fråga: Är Core computing något unikt för Volvo eller är det en teknisk processorlösning som används av andra tillverkare?
Introducerat av Tesla. Rent logiskt bättre med en dator för alla funktioner i bilen än multipla processorer för varje funktion. Blir lättare med OTA och allt blir mer integrerat. Samtidigt ett helt nytt sätt att utveckla bilar jämfört med hur man gjort historiskt.
av LJN
Tack för input Hertsh och Tesla ligger nog före dom flesta andra elbilstillverkare när det mjukvara och funktionalitet. Lästa ovan i denna tråd att EX90 "centraldator" för tillfället har 8 sekunders "boot time" och det har nog många moderna laptops också idag. Men ska man sätt sig i en bil och köra iväg så känns nog detta som ett störningsmoment. Har Tesla samma tid för att bli "ready to go" ?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 45

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]