Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Trevligt!
Det ska bli intressant att se hur väl kameran bakåt står emot snö och saltstänk utan att sätta igen sig, eller om det blir en "suddig bild" efter någon kilometer.
Nu funkar det ofta att bara använda sidospeglarna, men ändå...
av toppo
W.A.P.E. skrev: lör 17 aug 2024, 17:39 P4 provkörd nu. Gav mersmak.
Känns lite som de har lyckats bygga en "som man vill att en modern volvo ska vara" inte en ex30 fail
Kul! Jag har min provkörning den 28/8 och är riktigt nyfiken. Har klämt på P4 flera gånger och det är en mycket fin bil som skulle passa oss bra. Det som får mig att tveka på beställningsknappen är att den är ganska dyr och andrahandsvärdet på elbilar i denna prisklass är lite mer osäkert…
av toppo
fjohan82 skrev: lör 17 aug 2024, 19:18 Trevligt!
Det ska bli intressant att se hur väl kameran bakåt står emot snö och saltstänk utan att sätta igen sig, eller om det blir en "suddig bild" efter någon kilometer.
Nu funkar det ofta att bara använda sidospeglarna, men ändå...
Det tror jag absolut inte är ett problem. Min Polestar 2 blev aldrig smutsig på bakrutan, vinddraget gjorde att inget ovanför den ”raka” kanten längst bak blev smutsigt, det glider bara förbi…

Men inläggen ovan borde ju ligga i Polestar 4-tråden för att inte blanda ihop 3 och 4…
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja. Kan nån flytta inlägg?
De som jobbade med provkörningen sa att kameran klarar sig väldigt bra från skit/nedisning
av Kermit75
Inte riktigt färdig ännu…..
” Bilens mjukvara är helt enkelt inte färdig för leverans. Många som provkört bilen rapporterar om ett stort antal buggar. Förhoppningen är dock att stoppet ska bli kortvarigt.
Vi har fattat beslut att tillfälligt pausa leveranser av Polestar 3 till mitten av september för att finjustera den slutgiltiga kundmjukvaran och för att ge våra kunder en ännu bättre upplevelse, bekräftar Polestars svenska PR-chef John Eriksson i ett mejl till Carup.

https://carup.se/it-problem-stoppar-pol ... far-vanta/
av minhduuuvet
Är det någon som har beställt en Polestar 3? Om ja, leasade ni den eller köpte ni den? Motivera även gärna varför
av Mamel
Kermit75 skrev: fre 23 aug 2024, 15:17 Inte riktigt färdig ännu…..
” Bilens mjukvara är helt enkelt inte färdig för leverans. Många som provkört bilen rapporterar om ett stort antal buggar. Förhoppningen är dock att stoppet ska bli kortvarigt.
Vi har fattat beslut att tillfälligt pausa leveranser av Polestar 3 till mitten av september för att finjustera den slutgiltiga kundmjukvaran och för att ge våra kunder en ännu bättre upplevelse, bekräftar Polestars svenska PR-chef John Eriksson i ett mejl till Carup.

https://carup.se/it-problem-stoppar-pol ... far-vanta/
Jag hyrde en Polestar 3 när min V90 T8 var på verkstad. En positiv sak med bilen var att den startade ibland. Väl startad visade centrumdisplayen ett felmeddelande, så jag kunde inte se hur fort jag körde och - vilket var värre - varken se eller höra blinkersen. Ringde en förvirrad tjej på Polestars support och vi gjorde två olika omstarter av systemet, men utan framgång.

Efter drygt en vecka hade jag fortfarande inte blivit debiterad för hyran och depositionen hade inte släppts. Ringde och undrade varför. Fick svaret "vi kunde inte komma in i bilen, det lyckades först i dag..."

Så ja: en paus i leveranserna verkar vara en minst sagt förnuftig åtgärd. Så kanske det blir en "ännu bättre upplevelse" som Polestars egen Bagdad Bob sa.
Uppdatering XC60

Jag är precis på väg att byta och […]

En följdfråga. Slocknar SRS sen eller […]

Där är 2 st anslutningar på t&au[…]

Tändningslåset. Vrid något i sidl[…]