Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Bytt bussningar och stagen på krängningshämmaren.
Bråkade som tusan gjorde det.
Bytte bara gummit och verktygen jag använde va för stora för att hålla ihop själva infästningen som jag monterat isär. En liten tving att klämma dit den inre biten och en lite större för att klämma ihop flänsarna över den. Löste det hela genom att sätta dit bulten hålla det hela i spänn med en svetstång lossa bulten, på plats med det hela och i med bulten igen. Andra sidan va lite av ett pressisionsarbete då krängningshämmaren va fixerad nu. Men det löste sig på sammanlagt 7 + 3 timmar 3 i går och 7 i förrgår då jag benade ut hur jag skulle göra.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Körde upp en sväng till Norrland och låg i laglig hastighet. ACC och 90-120 med andra ord (möjligtvis nån enstaka acceleration över det vid omkörning lastbil/husvagn). Fint väder, och 20 grader gav 0,53 liter milen över 933 km. Helt klart nöjd.
Intressant sen att jag körde exakt samma sträcka ner igen i oväder och regn och 14-16 grader tvingade upp förbrukningen till 0,6.

Men 0,53 i förbrukning på en 152 hästars bensinare känns som helt ok.

Beställt lackstift då jag hittade stenskott på taket efter en stenbumling som flög upp efter en lastbil i vintras. Nästan nöjd att den 5 cm stora stenen inte tog i rutan. Mindre nöjd på äörsta förenade som kör öppna flak på sina bilar, lastar för högt och sprider ut stora mängder sten och grus på E4 mellan Kista/Arlanda.
inte idag men igår, fick ny backkamera. den från fabrik släppte in vatten innanför glaset när man tvätta eller körde i regn.

måste säga att jag blev imponerad av servicen. ringde i tisdags, fick tid igår, dom ringde tillbaka runt 12 på dagen då var bilen klar. grymt bra Bilia Sisjön göteborg!

stor skillnad från när vi åkte audi innan där man fick vänta minst 3v oavsett ärende och hälften av gångerna gjorde dom inte ens något åt problemet.
Tvättat bilen i vanlig ordning. Lackskyddet levererar! :-)
Gick förbi Kungsan i eftermiddags, där det var nån Korea-dag. De hade en Kia Stinger som visades. 370hk ur en 3,3-liters V6 (ingen surrande 4:a) med dubbla turbo och AWD. 100 km/h nås på under 5 sekunder.
Bilen hade typ allt i utrustningsväg.
Dessutom: Riktiga knappar för många funktioner.
Men Kia är Kia - Och jag vet inte om man vill betala 530.000 för en sådan. Tyvärr.
Ambassadörens Genesis G90 med 5-liters V8 var dock maffigare... :-)
Kia Stinger är ingen vacker syn, såg en i Göteborg när vi var nere förra helgen. Prestanda måhända men hade aldrig ens övervägt den.

Skulle hämta ut lackstiftet idag på BraBil här i Vallentuna, visst var det öppet men beställningar gick inte att hämta ut... "Måndagar till fredagar". Hoppas inte de skickar tillbaka det på måndag bara.
grillchips skrev: lör 25 aug 2018, 23:23 Kia Stinger är ingen vacker syn, såg en i Göteborg när vi var nere förra helgen. Prestanda måhända men hade aldrig ens övervägt den.
Jag tycker baken påminner om Audi A7, men visst, den lämnar lite att önska.
Kul bara att inte alla tillverkare har lagt ner tillverkningen av bilar med fler cylindrar än 4 och inte envisas med att allt ska skötas via en pekskärm som kladdar igen på två dar...
  • 1
  • 977
  • 978
  • 979
  • 980
  • 981
  • 1912
Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Framvagnsbalk Volvo 240