- sön 08 jul 2018, 19:59
Allt från kardan till hjul har varit uppe i den.
Lösningar och bemötande från verkstad/ÅF har varit väldigt olika, vissa rycker på axlarna medan andra anstränger sig för att lösa problemet.
V90inscription skrev: ↑sön 08 jul 2018, 19:51 Balanserat hjul....Det finns en jättelång tråd om vibrationer i forumdelen för 90-bilarna.
Hjälp!
Är nyligen ägare till en otroligt fin V90 Inscription D5 AWD, något jag redan vid provkörningen hos bilhandlaren kände var vibbrationer i bakvagnen. När man ger full gas från stillastående så kommer väldigt tydliga vibbrationer vid 3-5000 rpm från drivlinan. Dessa vibbrationer känns även i farter från 80-140 och jag ville tro att det har med obalanserade hjul att göra så i dag åkte jag tidigt till jobbet för att verkligen förvissa mig om att det inte är obalans vi pratar om. Tyvärr fanns vibrationerna där när jag åkte hem![]()
Någon som hört om liknade problem. Detta gör mig galen i en så fin bil. Hjälp tack
Allt från kardan till hjul har varit uppe i den.
Lösningar och bemötande från verkstad/ÅF har varit väldigt olika, vissa rycker på axlarna medan andra anstränger sig för att lösa problemet.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...