Moderator: Moderatorer

BerraXC skrev: tis 29 maj 2018, 22:33 Perfekt, det blir undersökning & ev. köp!
Men det är väl som vanligt att inget slår hink & svamp men just för en liten mellantvätt tycker jag att det verkar smidigt! :-)
Se det så här. Med en bra förtvätt (massor med skum) så löser det upp smuts och flugor mm och drar fram skit ur lister och springor. Sen spolar du av med högtryck och bilen är nästan ren. Efter det svampar du med svamp eller microfibervante. Ju renare bilen är när du "svampar" desto mindre tvättrepor får du.
Vad fyller skummet I sig för funktion? Att det ska ligga kvar längre på lacken?

Jag sprayar bara på alkalisk avfettning med en stor tryckspruta och visst rinner det av en del men jag upplever att det fastnar där det finns något att fastna på. Skulle förstås torka fort om man gjorde det ute i torrt väder.
Magnus-B skrev: tis 29 maj 2018, 18:22 Jo jag fick intrycket av att han visste vad han snackade om tills han drog fram borsten men jag blev lite nervös ett ögonblick.
/M
Med tanke på hur många äldre som står och gnuggar bilen med "rutavtorkaren" :-/ vid pumparna så har jag slutat fråga dem om råd :-D
SebSE skrev: ons 30 maj 2018, 13:11
Magnus-B skrev: tis 29 maj 2018, 18:22 Jo jag fick intrycket av att han visste vad han snackade om tills han drog fram borsten men jag blev lite nervös ett ögonblick.
/M
Med tanke på hur många äldre som står och gnuggar bilen med "rutavtorkaren" :-/ vid pumparna så har jag slutat fråga dem om råd :-D
Det är rätt gott om yngre människor av den sorten också.. :-P
Användarvisningsbild
av Magnus-B

Usch det har man sett ett antal ggr att folk ”tvättar” hela bilen med rutborsten.
He he råd var det iof sig inte fråga om.

/M
swelaban skrev: ons 30 maj 2018, 18:57 Har i dag köpt min första nya bil i dag :-) och blev medlem på den här sidan.
Så om jag får några problem så hoppas att ni kan hjälpa mig :angelo:
https://www.bilia.se/bilar/sok-bland-va ... 60/ylk561/
Det är samma sort och utrustning som min, får den nästa vecka :-D
Grattis och välkommen!
Hoppas du blir nöjd med nya bilen!
Glöm inte att ta en bild och visa här när du hämtat hem den :-)
Beställt Polestar performance pedalställ från JB bildemo för 450kr ink. Frakt 8-) har hållit utkik efter dessa i månader! Inte lätt att hitta begagnade.. hade suttit i en Polestar 4-cyl...
Pedalställ? Eller bara gummipluttarna som du sätter på ditt befintliga pedalställ?
grillchips skrev: ons 30 maj 2018, 21:55 Pedalställ? Eller bara gummipluttarna som du sätter på ditt befintliga pedalställ?
Nej alltså broms/gas pedalerna, Bild
  • 1
  • 942
  • 943
  • 944
  • 945
  • 946
  • 1912

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin