[/quote]Jag tänker när man har vagnskadan så är väl självrisken högre...?
Den ser ut på ett liknande sätt vad jag har kunnat se, blir nog bra när det är fixat

[/quote]
Det beror nog på vad du valde på själva försäkringen, tror lägsta självrisk var 3000, 4500, 6000, det som skiljer är att månads-/årskostnaden för försäkringen diffar.
Har aldrig behövt betala mer vare sig om det gällde parkeringsskada/vagnskada: te.x. när nedre fronten fick en krock av någon på en parkering, såg ut som en vanlig repa men några dagar efter skulle jag på besiktning och fick nedslag pga. ena sidan behövde justera dimljuset för att den inte stämde med andra sidan.. men
samtidigt använder jag inte ens dimljuset(första besiktningsmannen kunde bara tejpa till dimljuset men ack nej, men efter en vecka så fick jag godkänt då andra besiktningsmannen frågade om jag ens använder dimljuset och jag sa nej så han tejpade bara och sa till mig fixa den men bilen fick godkänt. försäkringen tog ärendet och verkstad fixa och konstatera att bakom stötfångaren runt dimljuset som var trasiga/sönder.. samt fick dom lacka/fixa fronten när bilen ändå var på verkstad.