Moderator: Moderatorer

Bytt till LED i backljusen och nummerskyltsbelysningen. Knepigt att min V40CC 2016 hade LED i nummerplåten från fabrik, men inte min nya V60 Classic 2018? Hur tänkte Volvo där??
Steffe3 skrev: mån 28 maj 2018, 09:11 Tyvärr brukar inte väghållarna, och definitivt inte trafikverket, stå för varken skräp på vägen eller för sitt urusla vägunderhåll
Nej det blir inte ett öre därifrån, då det inte är en påtaglig brist som de måste ha haft möjlighet att åtgärda. Att ta det på vagnskadan är jag också tveksam till.
Blir ett besök på verkstan i eftermiddag för att se vad denna plastdel kostar att byta utan försäkringar.
man ska vara glad att det inte var värre, ifall det hade gått värre kanske det hade skadat stötfångaren då hade det nog kostat mer än plastdelen.

jag tror att plastdelen kostar <1500kr så inte värt att ta på vagnskada
Fasiken va trist Johan. Ser jag rätt eller är det hasplåten som fått sig en kyss? Jag vet att det till V50 finns just en i... ja just det, plåt. Kanske värt att se ifall något liknande finns till V60? ;)
UnleashFusion skrev: mån 28 maj 2018, 14:44 man ska vara glad att det inte var värre, ifall det hade gått värre kanske det hade skadat stötfångaren då hade det nog kostat mer än plastdelen.

jag tror att plastdelen kostar <1500kr så inte värt att ta på vagnskada
Ja precis, det kan ju bli värre. Hoppas bara inte röret till bränslepåfyllningen spetsades...
grillchips skrev:Fasiken va trist Johan. Ser jag rätt eller är det hasplåten som fått sig en kyss? Jag vet att det till V50 finns just en i... ja just det, plåt. Kanske värt att se ifall något liknande finns till V60? ;)
Nja, du tänker på hasplåten under motorn....?
Detta är istället snett framför/innanför höger bakhjul. Det är som en stor plastdel/platsskydd som går under hela bilen, från sida till sida, typ 1 kvadrat stor som det nu är ett stort hål i...
TommyP86 skrev:Det är typ 4-5 plåtmuttrar i 17mm som håller den, tar några minuter att byta. Borde inte kosta stora pengar.
Nej precis.
1100 spänn inkl. byte. Inget att tveka på, den byts om några veckor när bilen ska in och bla. få höger halvljus undersökt.
Självrisken via försäkringen är väl 6-7 tusen...
fjohan82 skrev: mån 28 maj 2018, 16:53
TommyP86 skrev:Det är typ 4-5 plåtmuttrar i 17mm som håller den, tar några minuter att byta. Borde inte kosta stora pengar.
Nej precis.
1100 spänn inkl. byte. Inget att tveka på, den byts om några veckor när bilen ska in och bla. få höger halvljus undersökt.
beror på försäkringen och hur hög premier man valde, själv har jag självrisk på 3000kr, så ofta tänker jag.. kostar delarna under 3000-4000kr så tar jag ingen vagnskada men självklart om det är för galet som påverkar utseendet så får försäkringen ta stöten.(när lack och färg involveras)
_plast).jpg
_plast).jpg (66.8 KiB) Visad 1200 gånger
Dessa sitter under min v70-11 på vardera sida dock är jag inte säker på om v60 har denna (skydd)?
UnleashFusion skrev: mån 28 maj 2018, 16:59
fjohan82 skrev: mån 28 maj 2018, 16:53
Nej precis.
beror på försäkringen och hur hög premier man valde, själv har jag självrisk på 3000kr, så ofta tänker jag.. kostar delarna under 3000-4000kr så tar jag ingen vagnskada men självklart om det är för galet som påverkar utseendet så får försäkringen ta stöten.(när lack och färg involveras)

_plast).jpg

Dessa sitter under min v70-11 på vardera sida dock är jag inte säker på om v60 har denna (skydd)?
Jag tänker när man har vagnskadan så är väl självrisken högre...?
Den ser ut på ett liknande sätt vad jag har kunnat se, blir nog bra när det är fixat :-)
[/quote]Jag tänker när man har vagnskadan så är väl självrisken högre...?
Den ser ut på ett liknande sätt vad jag har kunnat se, blir nog bra när det är fixat :-)
[/quote]

Det beror nog på vad du valde på själva försäkringen, tror lägsta självrisk var 3000, 4500, 6000, det som skiljer är att månads-/årskostnaden för försäkringen diffar.
Har aldrig behövt betala mer vare sig om det gällde parkeringsskada/vagnskada: te.x. när nedre fronten fick en krock av någon på en parkering, såg ut som en vanlig repa men några dagar efter skulle jag på besiktning och fick nedslag pga. ena sidan behövde justera dimljuset för att den inte stämde med andra sidan.. men
samtidigt använder jag inte ens dimljuset(första besiktningsmannen kunde bara tejpa till dimljuset men ack nej, men efter en vecka så fick jag godkänt då andra besiktningsmannen frågade om jag ens använder dimljuset och jag sa nej så han tejpade bara och sa till mig fixa den men bilen fick godkänt. försäkringen tog ärendet och verkstad fixa och konstatera att bakom stötfångaren runt dimljuset som var trasiga/sönder.. samt fick dom lacka/fixa fronten när bilen ändå var på verkstad.
  • 1
  • 940
  • 941
  • 942
  • 943
  • 944
  • 1912
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]