Moderator: Moderatorer

Förrgår: skalade kablar, måttade och satte på hylsor.
Igår: svor och drog kablar bakom vattenfallet, under vattenfallet, till 12V.
Idag: kopplade in det som skulle kopplas in.

Nöjd över resultatet även om ena paret lampor var ALLDELES för starka, men det ska åtgärdas.
Mer info i min garage-tråd.
Tvättade bilen dagen till ära, allt motorvägsslam åkte bort. Fyfaan på ren svenska vad skit det blir när man kör på Fastlandet. Fick avfetta & högtryckspola 2 ggr. Sedan svamp & schampo 2 ggr. Men nu är den så fin (B)
Gotlandsbästa: jag har tvätta bilen EN gång denna vinter, skäms över att åka i den, haha! Vågar heller inte BÖRJA tvätta för det kommer ta sån jädra tid..
grillchips skrev:Gotlandsbästa: jag har tvätta bilen EN gång denna vinter, skäms över att åka i den, haha! Vågar heller inte BÖRJA tvätta för det kommer ta sån jädra tid..
Är det fel på dig eller mig ?:-/ Jag har tvättat bilen tre gånger sedan lördags... nästan lite :oops:
börne: Hade jag haft villa med garage hade högtrycken åkt fram varje dag! ;) Häromkring finns det inga smidiga GDS-hallar där eget medel tillåts och platsen där jag KAN göra det ligger en bit bort och när jag väl är där (hos svärföräldrarna) så är det sällan tiden finns för tvätt. Men ja, jag skäms. Det är fel på mig och inte dig. ;)
Grillchips.
Autoshine är bra. Ligger vid Brandbergen. Men glöm inte låsa bilen.. :lol:
När man väl göt det tar det minst 2 timmar. Nu får jag ta insidan en annan dag :???:
Gotlandsbästa: Helt fel sida av stan, bor i Bromma. Då är det nästan närmre till svärisarna i Vallentuna. Men jag lägger stället på minnet, jag är ju trots allt söderöver emellanåt ändå, tack! :)
grillchips skrev:Gotlandsbästa: Helt fel sida av stan, bor i Bromma. Då är det nästan närmre till svärisarna i Vallentuna. Men jag lägger stället på minnet, jag är ju trots allt söderöver emellanåt ändå, tack! :)

Vet ju inte exakt var i Bromma du bor, men de tider då det inte är så mycket trafik borde det väl inte ta så lång tid att svänga förbi den här tvättstationen:
https://www.google.com/maps/@59.349834, ... DeS0jw!2e0

Dom där utomhustvättarna tycker jag funkar väldigt bra för att hålla undan det värsta mellan de gånger man gör en riktig tvätt.
Brukar räcka med 60kr, och då hinner man både avfettning, högtryck med shampo, avspolning, hetvax och avsplolning med kalkfritt vatten eller vad det nu är.. :)
Joel80: Annedal, det nybyggda området mittemot Solvalla. Så den där Jet-macken ligger absolut inte långt bort. Men jag förstår det som att det är en GDS där pumpen sköter allt åt dig, dvs med avfettningen etc etc etc. Det finns en sån ett stenkast från mitt jobb inne i Solna som jag har prövat ett bra gäng gånger.
Funkar, absolut. Men den tar inte allt, brukar se ren ut vid första ögonkastet men när vattnet torkar så ser jag allt som oftast stora partier som den inte lyckat ta bort, framförallt dörrarna som får ta mycket smuts..

Jag vill egentligen bara ha tillgång till en simpel högtryck men möjlighet att stå och schamponera, gnida och dona själv. För att då sedan spola av medelst högtryck.
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 1912

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]