Moderator: Moderatorer

bibbedlizard skrev:Tack ska ni ha! Färgen är samma som Xc90s R-design, bursting blue 720 premium metallic.
Blir lite lila aktig i skymnings ljuset.
Hehe det var ju bra timing till sommardäcks bytet iaf :D
Snyggt! Väldigt fin bil :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Montera sommarhjulen idag och så fick bromsoken sig en omgång färg då de såg rätt tråkiga ut efter vintern.
Bild
Bytat torkarblad till Bosch ,mycke bättre än orginal.
Inte idag men i helgen som gick blev det tvätt och sommardäck. Har kört upp typ en tank sen dess och bilen är fortfarande ren. Härligt med vår!

Jag använde för första gången på den här bilen dragkroken till att faktiskt dra släp också. Man får ju lyssna på mycket extra gött motorljud vid påfsrterna till motorvägen med ett bonuston efter bilen :-D
Lämnat in nya fälgarna för att lägga på nya däcken, får hämta dom/monteras imorgon, ska bli grymt skönt att slippa dubben :p

Så i brist på roligare saker idag så har jag gått över ratten, växelspaksknoppen och hälften av sätena (hann bara halva...), skönt att få bort lite fläckar ;p

Men efter ha sett vattnet så undrar man hur pass det skulle se ut från en mörk inredning, som är sååå mycket renare än ljust om man ska tro ägarna ;p
Långresa två helger i rad snart, så jag tog mig i kragen och beställde hem stänkskydd bak redan nu. Hade tänkt att avvakta lite men lär lägga över 200 mil på 2 helger snart så lika bra att fixa direkt. Beställde igår från Vparts och nu, ganska exakt 24h senare har jag de i skuffen i bilen.

Även börjat lägga in saker i bilen inför helgens fix av lackskydd. Blir visst en del att göra. Skaffade en ny extra hink (med extra gritguard) så jag kan köra 2 bucket method när jag svampar V90n för första gången.BildBild
Första inlägget för mig sen uppdateringen. Forumet känns fräscht, nu ska man bara lära sig hitta... :)
Vad har gjorts med bilen sen sist, förutom att milen rullar på i en rasande takt...?
Bytt till sommardäck, nya Goodyear på Ymir-fälgarna. De rullar (i mitt tycke) märkbart tystare och komfortablare än Continental. I samband med däckskiftet blev det såklart nya torkarblad, Bosch Aerotwin.
Sen lite sedvanliga avspolningar, bilen blir tyvärr lika dammig igen efter 2 dar... :(
SBergdahl skrev: tor 12 apr 2018, 10:46 Jag använde för första gången på den här bilen dragkroken till att faktiskt dra släp också. Man får ju lyssna på mycket extra gött motorljud vid påfsrterna till motorvägen med ett bonuston efter bilen :-D
Aaaaahh! så gött! Det är minnen jag har från tiden med överladdad femma. Hade varit och köpt hem lite extra marksten och kantstenar på en redan stor och tung kärra. Det blir lätt att man kör en extra sväng bara för att få höra femma och turbon jobba. 3" Ferrita systemet lät inte heller äckligt :love:
Användarvisningsbild
av Jefe
Hämtat bilen hos E.R Bilvård i Falun.

Bild

Bild

Bild

Mycket nöjd med resultatet nu ska bara sommardäcken på.
fjohan82 skrev: tor 12 apr 2018, 13:56 nya torkarblad, Bosch Aerotwin.
Ser att många byter till bosch aerotwin, hur bra är dom om man nu jämför med tex. volvos egna original?

Mina biltema-torkarblad; efter cirka 2år håller på att bli sämre och sämre och funderar på bosch, är dom bra vid högre fart (100-120ish km/timmen?)(bosch)
  • 1
  • 916
  • 917
  • 918
  • 919
  • 920
  • 1912

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005