Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:Tvättat. Premiär i GDS-hallen. Jag jäktade nog lite onödigt mycket för på en halvtimme rev jag av:
En omgång alkalisk avfettning över hela bilen med Biltemas stora trädgårdstryckspruta.
Avspolning med högtryck.
Tvätt med mikrofibervanten.
Avspolning med högtryck.
En omgång Hydr02 Lite.
Avspolning med högtryck.
Torkning.

Ska ta det lugnare nästa gång, blev inte helt perfekt idag :roll: . Ska skaffa en flygrostlösare också.

Men bilen blev ändå ren nog att kvala bland de renaste 5 %:en på vägarna den här årstiden.

Jättebra glans med lackskyddet också, sjukt smidigt att lägga. Ska ge bort min kvarvarande Ultima PGP tror jag.

Snyggt! Önskar man kan tvätta en dag :) Har fortfarande rinn på förardörren efter tina upp låset spray.
Kört den på fina skånska vägar utanför Sturup, V60:n ligger verkligen bra på vägen i alla lägen :-)-)
IMG_4671.jpg
IMG_4671.jpg (1.36 MiB) Visad 1592 gånger
Sen fick det f-n äntligen bli en tvätt, två veckor sedan, olika spännande väder och väglag satte sina spår :wink:

Hämtade ut ett paket från JB med, lackade spolarmunstycken som skall få bilens färg strax
IMG_4715.jpg
IMG_4715.jpg (1.04 MiB) Visad 1591 gånger
Jag tycker du skulle bytat huven mot den utan munstycken där dem är placerade under.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag tycker du skulle bytat huven mot den utan munstycken där dem är placerade under.
Men detta blir också bra.
Hur ser E65 ut? Måste väl va ganska undanröjt där vid detta laget.

Varit i Dalarna och köpt en uppsättning Cratus 18". Ja, jag är lite crazy :wink:.
Nu ska de tvättas, vaxas och de slitna sommardäcken ska bytas mot nya dubbfria Nokian 235/40/18 till nästa vinter.
På vägen hem köpte jag en hjulhusborste, bara högtryck blir inte rent nog på ett så utsatt ställe.
Magnus-B skrev:Jag tycker du skulle bytat huven mot den utan munstycken där dem är placerade under.
Men detta blir också bra.
Hur ser E65 ut? Måste väl va ganska undanröjt där vid detta laget.
Ja, jo men byta huv skulle innebära att byta front, framlampor samt främre sidoskärmar och kanske diverse elomdragningar :) Hade annars gärna bytt men det känns lite halvdyrt.

E65:an var ok att köra på men kanske inte fortare än 90 vilket samtliga höll, var nog rätt illa där i mitten av veckan
20180303_101009_N.jpg
20180303_101009_N.jpg (761.92 KiB) Visad 2190 gånger
Inte värre än att byta mugghållaren
Ska bli spännande att se hur 65an ser ut i morgonbitti.

Hade lite dötid och skulle åka och handla med grabben, tänkte "perfekt, då kan vi glida förbi en utomhus-GDS och spola av bilen iaf!"
Grabben var med på det och vi åkte dit - för att mötas av "Båset är stängt" i alla 4 bås. Vafasen... Har inte varit där på länge och jag såg att de höll på att bygga om längre bort vid macken så de kanske hade stängt av just därför.
Eller brukar de stänga av utomhusbåsen såhär års pga kylan? Här i Stockholm har det ju varit "ovanligt kallt" en period nu så de kanske bara inte startat igen?

Edit:
Bilen är fortfarande skitig...
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev: Bilen är fortfarande skitig...
Du behöver inte känna dig ensam. Eller rättare, din bil behöver inte känna sig ensam. :lol:
Tvättat bilen och de nyinköpta fälgarna.
77 minuter i GDS-hallen stod det på kvittot...
  • 1
  • 885
  • 886
  • 887
  • 888
  • 889
  • 1912

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)