Moderator: Moderatorer

Funderat varför 740:n haft imma på insidan av vindrutan när den stått ett tag (används för lite när jag har firmabil) visade sig att värmekranen läcker, dyngvått på golvet på förarsidan. Rev ur lite paneler och golvmattan fram och försökte torka under ljuddämpningsmattan, slutade med att jag knölade in en gammal filt under som får suga upp det mesta, blir att skaffa ny värmekran och byta till helgen.
220:- på Mekonomen för en ny kran, 740:n kan gå ytterligare 40.000 mil efter det! :D

Mike
dalle76 skrev:Kollat olja samt vatten och spänt fläktremmarna. Även vaxat framrutan vilket är helt kanon då skiten inte fastnar så lätt :P
Använd istället en riktig glasförsegling som även tål spolarvätska.
mikethebik skrev:Funderat varför 740:n haft imma på insidan av vindrutan när den stått ett tag (används för lite när jag har firmabil) visade sig att värmekranen läcker, dyngvått på golvet på förarsidan. Rev ur lite paneler och golvmattan fram och försökte torka under ljuddämpningsmattan, slutade med att jag knölade in en gammal filt under som får suga upp det mesta, blir att skaffa ny värmekran och byta till helgen.
220:- på Mekonomen för en ny kran, 740:n kan gå ytterligare 40.000 mil efter det! :D

Mike
Gamla dagstidningar är kanon att suga upp väta från golvmattor med :)

Tapatalked.
Användarvisningsbild
av SvenB
Beställt R-designpedaler.
SvenB skrev:Beställt R-designpedaler.
Härligt att du fick tag på de tillslut! :D

Jag bör om några timmar få reda på ifall jag har ytterligare en grej (eller två faktiskt) påväg hem till nya bilen. Dumt att ligga på latsidan!
J-a! Bra tips, såg i din tråd att du beställt på bildelsbasen så klev in där och fann en uppsättning som var ruggigt fina och bara rullat några få mil. Så nu är de på väg vilket känns gött då jag då och då spanat där sedan april ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:
Härligt att du fick tag på de tillslut! :D
Det märkliga är att JB har haft dom liggande i mer än tre månader. De brukar "försvinna" direkt när de lägger ut dom på Bildelsbasen. :|
  • 1
  • 863
  • 864
  • 865
  • 866
  • 867
  • 1912

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]