Moderator: Moderatorer

I dag blev det äntligen en tvätt. Det borde gjorts för ganska länge sedan, men eftersom tvätthallen ligger 15 km bort så har jag dragit på det. Inte kul att den är nästan lika smutsig när man är hemma igen. Så är det att bo i "klorofyllen" :wink:
grillchips skrev:
Jensi skrev:Är detta möjligen i Eskilstuna? Fick själv låna en v90 T5 med just barnstol monterad.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Stockholm, Upplands Motor.
Hur upplevde du T5an? Jag har noll referenspunkter egentligen så är nyfiken på det mesta.
Jag gillade den. Är dock van vid V70 D5 som jag kör idag. Hade väll tänkt mig en T4a men de hade de ingen så det blev en R-design T5. Levererans i slutet av mars. Vad gäller barnstol så var det märkbart bättre med plats i v90 mot v70

grillchips skrev:......,.
Hur upplevde du T5an? Jag har noll referenspunkter egentligen så är nyfiken på det mesta.
Jämfört med din nuvarande kommer det att kännas som om du sitter på en bomb. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag gick från V60 T3 man till XC60 T5 automat och känner så. Ställer mig frågan: Vad ska jag med alla dessa kusar till?? Men fruktansvärt kul är det. :D
Tack Jensi och Ebbe! Det låter lovande iallafall. :D Kommer ju från V50 så all extra plats är väldigt välkommen (och en av de främsta anledningarna till byte).
Vi skulle garanterat klara oss med en T4 också men denna gång vill jag verkligen inte tumma på "pappa-skoj".
Inte idag men igår gjorde jag färdigt diverse åtgärder på 960:n.
Tagit ur bägge stolarna, fixat stolvärmen och bytt styrenhet i förarstolen till elinställningen så att de 3 minnes-funktionerna funkar igen.
Nästan samma operation på passagerarstolen, fixat stolvärmen och åtgärdat ett "glapp" i knappsatsen så att stolen återigen går att sänka i framkant, visade sig att någon i bilens tidigare liv drällt kaffe eller cola i knappsatsen :???:
Efter att tagit isär elektroniken och dränkt det hela med WD40 och renblåsning funkar det igen :D
Nu väntar rengöring av vevhusventilation på denna pärla, blir dagens uppgift :D

Mike
grillchips skrev: Vi skulle garanterat klara oss med en T4 också men denna gång vill jag verkligen inte tumma på "pappa-skoj".
Är "pappaskoj" verkligen tillåtet nu, när du har två barn? :wink:
SvenB skrev: Är "pappaskoj" verkligen tillåtet nu, när du har två barn? :wink:
Bättre att be om ursäkt än om tillåtelse? ;)
grillchips skrev:
SvenB skrev: Är "pappaskoj" verkligen tillåtet nu, när du har två barn? :wink:
Bättre att be om ursäkt än om tillåtelse? ;)
Jag frågade inte det var enklast. Jag meddelade vad jag tänkte mig för färg osv vilket hon köpte rakt av. Sen provkörde hon när vi hade lånebilen vilket var en R-design. Hon är inte så petig.

Min dam är petig. Men jag fick välja motor och hon får välja färg. Hon har bra smak (trots att hon är halvbritt) så jag litar på henne. Enda dealen var att nya bilen skulle ha lägre eller likvärdigt med utsläpp, vilket T5 har. :D

Så, imorrn blir det förhoppningsvis en händelserik dag där vi kan komma vidare i beslut om bil. Betty Blue ska som sagt på service och min PST förtjänar iaf en hyggligt ren bil. Vädret i Stockholm är tyvärr vidrigt just nu så det kändes inte helt logiskt att tvätta bilen, för det var ganska tomt i hallen:
Bild

Skönt å andra sidan att få dona i fred.
Och nu är mycket salt och skit bortspolat från kärran. Passade på att ta en vända inuti och i dörröppningar också - något jag ofta glömmer/förbiser.
grillchips skrev: Och nu är mycket salt och skit bortspolat från kärran. Passade på att ta en vända inuti och i dörröppningar också - något jag ofta glömmer/förbiser.
Förtränger kanske :lol: Du får trösta dig med att den smuts du tvättade bort, kommer inte tillbaka :wink:
  • 1
  • 850
  • 851
  • 852
  • 853
  • 854
  • 1912

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)