Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:
Derank skrev:Bilen ville visst ha soppa redan, 39mil kört fick i 55liter........now we talking!
Låter som mina "långkörningar", 55l tank och kommer väl omkring 40 mil på det med tung högerfot, 19" och 136 frustande etanolhästar.
Det är skoj med etanol ;p 1.21l/mil i snitt under 2017.
Steffe3 skrev:
grillchips skrev:
Derank skrev:Bilen ville visst ha soppa redan, 39mil kört fick i 55liter........now we talking!
Låter som mina "långkörningar", 55l tank och kommer väl omkring 40 mil på det med tung högerfot, 19" och 136 frustande etanolhästar.
Det är skoj med etanol ;p 1.21l/mil i snitt under 2017.
Min fulkonverterade 850 drog litern blankt på etanol i stan och på motorväg, 0,9 på landsväg. Kul att riktiga etanolbilar drar mer.. :-P

På bensin kan jag räkna antalet tankningar över en liter milen på fingrarna sen jag tog körkort tror jag så uppenbarligen kör jag hyfsat snålt.
Har ett konstigt värde på 7,27 liter per mil som drar upp snittet, tar man bort den så hamnar man på 1.11, vilket känns lite rimligare (även om det är högre än ditt ändå ;p)
Steffe3 skrev: Det är skoj med etanol ;p 1.21l/mil i snitt under 2017.
Oerhört! ;)
Har inget uträknat "riktigt" snitt men färddatorns snitt visar nog 1.1-1.2. I verkligheten är jag nog närmre 1.4 men jag har mig själv att skylla där med mitt körmönster och beteende.
Ska bli intressant att gå från etanol till bensin vid bilbyte och se vad man landar på där.
Roligt att tanka fullt för knappt 500 spänn. :lol:
Just E85 i min 1.8F ska enligt ett test som Teknikens Värld gjorde för några år sen ge drygt 136hk mot 125hk på B95. Många bäckar små! ;)

Service av Betty Blue på fredag, passade på att försöka få "boka" en provkörning av V90 T5 eller T6 och lite "extratid" att labba med barnstolar och vagn för att se ifall det är en bil för oss. Idag hörde en säljare av sig som sa att han har just en V90 T5 med barnstol vi kan få låna lite. Perfekt! Så på torsdag blir det grundlig tvätt och städ inför service men ska även passa på att försöka få den värderad, bara för att få så mycket riktiga siffror på papper som möjligt.
grillchips skrev:Roligt att tanka fullt för knappt 500 spänn. Bild
Just E85 i min 1.8F ska enligt ett test som Teknikens Värld gjorde för några år sen ge drygt 136hk mot 125hk på B95. Många bäckar små! ;)

Service av Betty Blue på fredag, passade på att försöka få "boka" en provkörning av V90 T5 eller T6 och lite "extratid" att labba med barnstolar och vagn för att se ifall det är en bil för oss. Idag hörde en säljare av sig som sa att han har just en V90 T5 med barnstol vi kan få låna lite. Perfekt! Så på torsdag blir det grundlig tvätt och städ inför service men ska även passa på att försöka få den värderad, bara för att få så mycket riktiga siffror på papper som möjligt.
Är detta möjligen i Eskilstuna? Fick själv låna en v90 T5 med just barnstol monterad.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jensi skrev:Är detta möjligen i Eskilstuna? Fick själv låna en v90 T5 med just barnstol monterad.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Stockholm, Upplands Motor.
Hur upplevde du T5an? Jag har noll referenspunkter egentligen så är nyfiken på det mesta.
  • 1
  • 849
  • 850
  • 851
  • 852
  • 853
  • 1912
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]