Moderator: Moderatorer

Lagt på PPS glasrutebehandling runt om, ställt upp ljuset så de nästan står så högt de får samt lagt på ett lager meguiars quickwax. Kollade över motorutrymmet, bromsarna, däcken och la även fram varningstriangel och första hjälpen väskan så man lätt kan nå de när bilen är lastad. Redo för 95 mil autobahn imorgon nu :wink:
Bytt olja, oljefilter, luftfilter, tändstift och torkarblad på min kära V50 T5 AWD R-Design och dessutom besiktad med blankt papper igår så nu känns det skönt! :)
Monterat led i backljusen. Här bara på vänster sida för att kunna jämföra och intrycket är att det lyser rätt klent.

Jakten på nåt bättre fortsätter men nu matchar ljuset åtminstone den starka nedtill ;-)

Jag har beställt en flaska Carpro Hydr02 Lite också så ska göra en ordentlig tvätt någon dag och lägga på det. Börjar bli dags..
Bilagor
IMG_20171229_174426.jpg
IMG_20171229_174426.jpg (942.11 KiB) Visad 6156 gånger
Fyllt spolarvätska (igen) och kört de sista 40 milen hem efter julfirande.
Blivit behagliga 165 mil senaste veckan.
En tvätt får det bli till veckan/kommande helg.
Användarvisningsbild
av Fisch
Upptäckte att V90 inte går in på längden i lokala gör det själv tvätthallen på OKQ8. De har satt pollare fram i hallen så vikporten tar i bakre hörnen på bilen när de ska stängas. Vikportarna öppnas inåt alltså. Riktigt B.
Sitter och läser på inför offert-förhandling på fredag medan Betty Blue är på service. Se ifall det är värt att ro hem en fabriksny V90 eller sikta på att hitta en bättre beggad.
Vansinnigt svårt att bygga en ny bil inom rimliga gränser... :lol:

Edit:
Och nu så har sambon gått bananas med V90-broschyren. Om hon bara visste vad allt kostade... :lol:
Användarvisningsbild
av SebSE
grillchips skrev:Sitter och läser på inför offert-förhandling på fredag medan Betty Blue är på service. Se ifall det är värt att ro hem en fabriksny V90 eller sikta på att hitta en bättre beggad.

Edit:
Och nu så har sambon gått bananas med V90-broschyren. Om hon bara visste vad allt kostade... :lol:
Jag hade förmånen att köra en XC90 (MY2018) med all teknisk uttrustning som fanns. Kan verkligen säga att halva känslan där är att ha en fullutrustad bil som samverkar med föraren.
Skulle hellre gå på de intelligenta funktionerna än "stylingen".
Användarvisningsbild
av SvenB
SebSE skrev:
grillchips skrev:Sitter och läser på inför offert-förhandling på fredag medan Betty Blue är på service. Se ifall det är värt att ro hem en fabriksny V90 eller sikta på att hitta en bättre beggad.

Edit:
Jag hade förmånen att köra en XC90 (MY2018) med all teknisk uttrustning som fanns. Kan verkligen säga att halva känslan där är att ha en fullutrustad bil som samverkar med föraren.
Skulle hellre gå på de intelligenta funktionerna än "stylingen".
Jag var med om något liknande i somras då min V50 stod på verkstad. Jag fick en V60CC, med allt, som hyrbil av Volvoassistans. Sen när jag skulle hämta min bil gick jag en "sväng" i bilhallen och såg en V40CC i ett hörn, med motsvarande utrustning. Då blev det väldigt svårt att inte köpa den. Att sedan säljaren tydligen hade kund på en V50 D2, och gav ett "sockrat" mellanpris, gjorde det ändå svårare att låta bli. :wink:
Fast mer tidlös lyx som bra säten, lyxiga material och den feta högtalaranläggningen vinner rätt lätt över teknikgodiset i längden. På de punkterna känns det iofs som om 90-serien ligger bra till också :)
  • 1
  • 847
  • 848
  • 849
  • 850
  • 851
  • 1912
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går