Moderator: Moderatorer

Precis.. Google använder Waze data. och felrapporteringar eller icke aktuella rapporteringar trycks bort rätt fort av andra användare.

Systemet tar också bort t.ex kövarningar om det märker att flera andra användare kör förbi där i rimlig hastighet.

Spoify-integrationen i Waze är också en stor fördel. :)
Användarvisningsbild
av SebSE
joel80 skrev:Appen Waze är helt överlägsen på att ha aktuell trafik.
Den använder jag ständigt... säger också till en att byta rutt om det behövs, och lyssnar man inte på den hamnar man ALLTID i kö! :)
När jag köpte min sa tillochmed bilia "Kör du samma sträcka ofta så rekommenderar vi Waze istället för köpa Navigationen. Vi vill inte att du kommer efter tre månader och skäller på oss för att vi lurade på dig den".

Vilket är synd då man inte får samma integration med bilens övriga system.

Kör dock Google nu då waze har en massa trams och jag gillar inte "spelifieringen". Dessutom deras jävla annonser som pluppar upp hela tiden... Waze har en tendens att skicka in en på småvägar som google inte har. Google håller dock gärna kvar en på essingeleden eller södra länken fast det är stillastående (Eller rättare sagt gillar jag ju det. De andra får inte lära sig mina smitvägar :D )
SebSE skrev:
joel80 skrev:Appen Waze är helt överlägsen på att ha aktuell trafik.
Den använder jag ständigt... säger också till en att byta rutt om det behövs, och lyssnar man inte på den hamnar man ALLTID i kö! :)
När jag köpte min sa tillochmed bilia "Kör du samma sträcka ofta så rekommenderar vi Waze istället för köpa Navigationen. Vi vill inte att du kommer efter tre månader och skäller på oss för att vi lurade på dig den".

Vilket är synd då man inte får samma integration med bilens övriga system.

Kör dock Google nu då waze har en massa trams och jag gillar inte "spelifieringen". Dessutom deras jävla annonser som pluppar upp hela tiden... Waze har en tendens att skicka in en på småvägar som google inte har. Google håller dock gärna kvar en på essingeleden eller södra länken fast det är stillastående (Eller rättare sagt gillar jag ju det. De andra får inte lära sig mina smitvägar :D )
skyulle vara väldigt enkelt om Vovo hade haft ett Android baserat system med möjlighet att installera appar att lägga in Waze direkt i bilen, hade varit guld.
Nä, waze tycker jag bäst om!

Spotifyintegration, man kan se sina vänner, skicka ETA till dom, tuta på dom när man kör samtidigt, information om vilken hastighetsbegränsning som gäller samt ett pling om man kör x km/h för fort, den lär sig vart man åker så att man inte behöver skriva in destinationen varje gång, man kan ladda ner eller göra egna röster och framförallt redigera kartan själv. Just det, fartkameravarning och att man ser snitthastighet på vägarna.

För övrigt har jag bytt torkarblad och jultvättat V60in!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Satt dit och vaxat takboxen :) Känner mig rätt ensam om detta fenomen? ;)
Micce1980 skrev:Satt dit och vaxat takboxen :) Känner mig rätt ensam om detta fenomen? ;)
Absolut! Takbox har jag faktiskt aldrig behövt ha på mina bilar... 8)

Köpt några dunkar spolarvätska idag, 25:-/4l för färdigblandat känns som ett hyfsat pris.
Detta framförallt när varningen i bilen inte fungerar, bra att ha med sig några liter...

Har även läst på lite (igen!) om Polestar Parts. Tydligen är nuvarande erbjudanden på de olika delarna förlängt till 31/3-18.
Tidigare datum var till 31/12-17.
Undra om jag hinner få tummen ur :roll: och få detta monterat, är framförallt intresserad av dämpare/fjädrar och avgas.

https://www.volvocars.com/se/aga/tillbe ... service_Q3
Perra83 skrev:Polestar fjädrar och dämpare kan jag förstå om du inte har sportchassi. Men sportavgas på en diesel? T5/T6 kanske låter lite fränare.
Precis, den blir för stussig i högre farter med standardchassit.
Lite bättre tycker jag att ljudet blir även med diesel. Sen ser de runda utblåsen lite roligare ut jämfört med de platta "utblåsen".
Svårt att överföra till film, men denna V40 låter helt okej vid 2:10 och 2:50.
https://youtu.be/cKDI8kv5voo
  • 1
  • 844
  • 845
  • 846
  • 847
  • 848
  • 1912
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]