Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
I dag har jag tvättat vintersmutsen av bilen. Måste gå på med något starkare snart, för "Superwash" räcte inte riktigt.
Bilen står smutsig och jävlig i garaget. Men fick hem lite nya lampor som jag ska experimentera lite med i interiören. Tydligen har tidiga V50/S40 denna funktion, iallafall i USA, men jag hittade det inte på min. Återstår att se när man har tid att montera det hela men ett litet test blir det ikväll.
Användarvisningsbild
av SvenB
Varit och beställt stänkskydd.
Sven: Vad fick du ge för dom? Jag är jäkligt sugen men har för mig att de kostar närmare 3-400kr per par...

I övrigt: Hotat en säljare med polisanmälan.
För någon vecka sen hittade jag dörrlister som jag behöver till bilen på annons, säljaren har inga problem att plocka loss själv och skicka, jag betalar och väntar gladeligen. Inget dyker upp, säljaren vet inte vad som hänt etc etc. Får drygt en vecka senare svar om att posten returnerat listerna eftersom det är för stort för dom att skicka, i call bullshit och kräver pengarna tillbaka, "ok jag för över dom ikväll" men ser än idag inga pengar på kontot. Gav hen 2 dagar till innan polisanmälan sker samt att jag vet var personen bor vilket inte är långt ifrån min hemort och nämnde att jag kan komma på besök och hämta pengarna om det nu ska vara så. Fick snabbt svar om att pengarna kommer in imorgon bitti. Återstår att se...

Har annars fått hem lite nya grejer till interiören, tror det kan bli intressant. Så nu ska det skalas kablar, kollas demonteringsvideos etc. Återkommer med bilder om ett par dagar! :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Skam till sägandes så tog jag inte reda på vad de kostar. Men jag förutsätter att de inte kostar mer än vad Bilia tar eftersom Skobes brukar vara billigare.
Bilia tar 320:-/axel.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Betalade med 320 x 2 i våras på Rejmes för stänkskydd till V50. De hjälper mer där fram än bak tycker jag. Fast bakomvarande medtraffikanter i regn tycker säkert tvärt om. :)
Ja se, en "dyr" historia med andra ord. Får fortsätta kika på eBay, verkar gå att komma undan lite billigare från UK/DE. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Men betydligt bökigare. Här har jag en reservdelsman som ser till att man får rätt "lappar". Skulle det vara fel tar de ansvar för det.
Absolut, det har ju sina fördelar förstås. Om nästa service hinner dyka upp innan jag fått tummen ur (vilket är högst sannolikt) så ska jag allt se vad jag kan få det för.
Å andra sidan passar ju inte stänkisarna om man har r-designkjolarna på, så någon custom modification får man ju göra.
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]