- fre 10 nov 2017, 14:30
Det blir lite shooting brake-look över det hela, och det är ju högst modernt idag.
Men det rann nog över för sambon häromdan. Förra helgen fick hon provköra en XC60 Classic och summerade det som "skön att åka i men känns bulkig och förvånansvärt trång." När vi dagarna efter gick förbi en kvinna som lastade in barnvagn i skuffen på sin XC60 så saktade vi in för att se hur mycket plats som blev kvar. I princip inget. Från att sambon sagt "nej ingen V90" till "det får nog bli en V90", där och då. :lol:
AndreasThn skrev: Då är er familjekonstalation väldigt lik vår, har bonusson på 6,5 samt dotter på 1,5.Jamen faktiskt, tids nog försvinner ju barnvagnen och då har man massa space i skuffen kvar medan man vill dra ut på "åka baklänges" så länge som möjligt för minstingen och då behövs utrymme i baksätet. När barnen väl är framåtvända så lär de väl sannolikt få dela på baksätet och vill man inte ha massa sparkande barnben i ryggstödet så får det gärna även då finnas space där. :D
Känns som baksätetutrymme är viktigare än bagage framöver, men då är bonussonen väldigt lång för sin ålder oxå (ca 1,35m lång).
En v90 ligger bra till i framtiden, synd att de skall sluta tillverka Bi-fuel bara
SBergdahl skrev: Funktion är ju en ganska central del av design. Ser man det som två skilda saker förklarar det varför vissa "designade" saker är så oanvändbaraSjälvklart, och det är väl därför det var många som var missnöjda när V90 lanserades med den (för Volvo) otroligt sluttande bakluckan. Jag älskar fronten designmässigt, baken är inte lika upphetsande men den har vuxit på mig och jag "kan leva med den". Helhetsbetyget väger över en ful bak för mig liksom, men sambon tycker den ser tillplattad och utdragen ut. Vilket jag kan hålla med om, men det är inte nödvändigtvis negativt för mig.
Det blir lite shooting brake-look över det hela, och det är ju högst modernt idag.
Men det rann nog över för sambon häromdan. Förra helgen fick hon provköra en XC60 Classic och summerade det som "skön att åka i men känns bulkig och förvånansvärt trång." När vi dagarna efter gick förbi en kvinna som lastade in barnvagn i skuffen på sin XC60 så saktade vi in för att se hur mycket plats som blev kvar. I princip inget. Från att sambon sagt "nej ingen V90" till "det får nog bli en V90", där och då. :lol:
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld