Moderator: Moderatorer

jimlindeborg skrev:Nu var det min tur, vinterdäcken på och gummimattorna in!
Trevlig hävarm på den där :-)-) tror min är 4 decimeter, känns så iaf :wink:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Shoppade 1 set med boschblad till tjejens v70 i veckan, rea på mekster, 30x kr inkl frakt. Har nu testat alla varianter som finns, alla har fula stora fästena utom swf och valeo (och original). Valeo och bosch håller bäst, champion gnisslar som en gammal ladugårdsdörr, swf blir dåliga rätt fort. Wipers egna rostar (?!)
TommyP86 skrev:Shoppade 1 set med boschblad till tjejens v70 i veckan, rea på mekster, 30x kr inkl frakt. Har nu testat alla varianter som finns, alla har fula stora fästena utom swf och valeo (och original). Valeo och bosch håller bäst, champion gnisslar som en gammal ladugårdsdörr, swf blir dåliga rätt fort. Wipers egna rostar (?!)
Tack för tipset!
Fick bli ett par boschblad, mina nuvarande torkar i stort sätt bara bort vinden..
Var iväg och klämde och kände på nya XC40. Det är en... speciell bil, helt klart. Hyggligt bagageutrymme ändå, men det är tydligt att baksätet fått stryka på foten där. Framsätet var en bit bak men inte jättemycket, i baksätet slog mina knän i ryggstödet på framförvarande stol. Obekvämt så att säga. Notera då att jag inte är lång, 175cm. En längre person får det snabbt jobbigt.

Det röda golvet var klart snyggare på bild men bilen i stort såg faktiskt tuffare ut än jag trodde. Inte min kopp av te, men en cool mini-suv liksom.

Men det får nog bli en V90 ändå.
grillchips skrev: Men det får nog bli en V90 ändå.
Du har väl åtminstone en liten "knodd", så du behöver väl en "riktig" combi? :wink:
SvenB skrev: Du har väl åtminstone en liten "knodd", så du behöver väl en "riktig" combi? :wink:
Jamen precis, grabben är ju 5 och åker framåtvänd samt nyttjar inte vagn sedan något år, dottern på 1.5 däremot tar ju upp plats ett par år till. Hade sambon inte tyckt att V90n är ful så hade det varit löst redan. Hon börjar dock inse funktionen framför designen, vilket nog gnager henne då hon jobbar i designvärlden. :lol:
grillchips skrev: Jamen precis, grabben är ju 5 och åker framåtvänd samt nyttjar inte vagn sedan något år, dottern på 1.5 däremot tar ju upp plats ett par år till. Hade sambon inte tyckt att V90n är ful så hade det varit löst redan. Hon börjar dock inse funktionen framför designen, vilket nog gnager henne då hon jobbar i designvärlden. :lol:
Då är er familjekonstalation väldigt lik vår, har bonusson på 6,5 samt dotter på 1,5.
Känns som baksätetutrymme är viktigare än bagage framöver, men då är bonussonen väldigt lång för sin ålder oxå (ca 1,35m lång).

En v90 ligger bra till i framtiden, synd att de skall sluta tillverka Bi-fuel bara :x
grillchips skrev:
SvenB skrev: Du har väl åtminstone en liten "knodd", så du behöver väl en "riktig" combi? :wink:
Jamen precis, grabben är ju 5 och åker framåtvänd samt nyttjar inte vagn sedan något år, dottern på 1.5 däremot tar ju upp plats ett par år till. Hade sambon inte tyckt att V90n är ful så hade det varit löst redan. Hon börjar dock inse funktionen framför designen, vilket nog gnager henne då hon jobbar i designvärlden. :lol:
Funktion är ju en ganska central del av design. Ser man det som två skilda saker förklarar det varför vissa "designade" saker är så oanvändbara ;-)
  • 1
  • 823
  • 824
  • 825
  • 826
  • 827
  • 1912

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007