Moderator: Moderatorer

av umekille
Har bilen på jobbet i värmen så när den torkat blir det
1.Spraya tröskelskyddsmassa på trösklarna
2.Smörja in stötfångarna med motorolja
3.smörja in sidospeglar med motorolja
4.fortsätta vaxa av bilen bitvis.
Edit:Gick lätt sopa av taket från blötsnö nu när det är vaxat :D
Användarvisningsbild
av xerent
Städade invändigt, gjorde rent golvmattorna och dammsög hela kupén, körde cleaner på all läderklädsel och arbetade in lite läderfett i framstolarna. Sen blev det minusgrader så fick avbryta :lol:
av Xynter
Bilen fick sig en ordentlig tvätt idag på jobbet. Var och lånade farsgubben lilla högtryckstvätt och tog med så jag kunde blåsa av bilen ordentligt. Det var ganska trevligt att få köra med högtryckstvätten, första spolningen så såg jag verkligen hur dynga rann av bilen. Men det gick inte som jag ville... Har en hel del asfaltsprickar på framskärmarna och HD Grön verkar inte bita på det. :( Någon som har bra tips på avfettning eller liknande för att få bort asfaltsprickar?
av Andis
Xynter skrev:Bilen fick sig en ordentlig tvätt idag på jobbet. Var och lånade farsgubben lilla högtryckstvätt och tog med så jag kunde blåsa av bilen ordentligt. Det var ganska trevligt att få köra med högtryckstvätten, första spolningen så såg jag verkligen hur dynga rann av bilen. Men det gick inte som jag ville... Har en hel del asfaltsprickar på framskärmarna och HD Grön verkar inte bita på det. :( Någon som har bra tips på avfettning eller liknande för att få bort asfaltsprickar?
Lackrengöringsmedel och polertrassel eller om man vill vara bekväm polermaskin :-)

Blir absolut bästa resultat tycker jag.

Snabbt och enkelt. Har du provat OKQ8 helt vanliga avfettning tror den heter kallavfettning? (Ej superavfetningen)
Tycker den är riktigt effektiv. Även om jag är mycket sparsam med avfettning tror inte jag tvättat bilen med det dom senaste 4 åren mer än motorn.
Xynter skrev:Har en hel del asfaltsprickar på framskärmarna och HD Grön verkar inte bita på det. :( Någon som har bra tips på avfettning eller liknande för att få bort asfaltsprickar?
Prickbort funkar bra, fick bäst i test i Plus!
Förebyggande syfte: letar däckhotell. Inbrott i föreningens gemensamma garage igår natt varpå grannens BMW 5-serie modell ny stod på bromsskivorna när vi skulle åka och handla på förmiddagen. Kontaktade honom och mötte honom i garaget när vi kom tillbaka från vår rundtur. Strax innan jul hade några stulit bilen för honom från garaget och han hade haft hemma den i någon vecka. Nivåsensorerna, som var nyinstallerade efter bilstölden, hade inte larmat konstigt nog.
En annan i garaget hade enligt honom blivit av med sin ratt för ett tag sen och för knappt ett år sen var det ett flertal bilar som blev av med gps:er och bensin.
Känns tryggt i ett nybyggt familjeområde.... Frågan är om man ska våga ha kvar hjulen i förrådet tills det är dags för byte..
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 1912

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]