Moderator: Moderatorer

AndreasThn skrev:Fortsätter att köra v60cc i väntan på att få tillbaka kärran från verkstad, bagaget är inte stort är en snabb reflektion
Så då ringde de och meddelade att däck kommit samt att fälg kommer imorrn.
Förhoppnigsvis hinner de med fyrhjulsinställning då med så att bilen kan hämtas hem.
Surt att behöva betala 15% i avdrag för slitage på däck som bara slitits 1mm dock :(
SBergdahl skrev:Tvättat. Börjar märkas att bilen bara spolats med högtryck hela vintern. Sidorna blir inte riktigt rena. Får bli en ordentlig tvätt någon gång snart.
Avfetta ordentligt!! Lacken blir som ett sandpapper om du bara spolar av.
Perra83 skrev:
SBergdahl skrev:Tvättat. Börjar märkas att bilen bara spolats med högtryck hela vintern. Sidorna blir inte riktigt rena. Får bli en ordentlig tvätt någon gång snart.
Avfetta ordentligt!! Lacken blir som ett sandpapper om du bara spolar av.
Jag tänkte det var underförstått. Punktvis med kall och sedan hela bilen med alkalisk. Men det behövs en tvätt med svamp nu och sen en rejäl omgång Ultima.
AWDvolvo skrev:
~Kalle~ skrev:Lackförseglat sommarfälgarna, nu börjar nedräkningen 8)
IMG_0888.JPG
Är det Nokian Hakka Black däck som sitter på fälgarna?
Har funderat på att köpa dem, är du nöjd med dem? Köpte ett par Nokian zLine förra sommarn som jag var väldigt nöjd med!
Stämmer bra, är grymt nöjd går väldigt tyst och känns mycket stabila även i regn. Har försvunnit 2mm på 1500 mil körda så kan nog få ut ca 4500 sommarmil ur dessa.
kakan20 skrev:
~Kalle~ skrev:Lackförseglat sommarfälgarna, nu börjar nedräkningen 8)
IMG_0888.JPG
Vad använder för något för att försegla?
Samma som till bilen, Arctic Seal 2.0 lättjobbat och otroligt drygt, två flaskor räcker till 5-6 påläggningar. Effekten håller i sig även efter 1 år men jag brukar lägga vår och höst för säkerhets skull :)
http://www.pingens.se/p/vax-polish-lack ... mpanj.html

/Kalle
AndreasThn skrev:
AndreasThn skrev:Fortsätter att köra v60cc i väntan på att få tillbaka kärran från verkstad, bagaget är inte stort är en snabb reflektion
Så då ringde de och meddelade att däck kommit samt att fälg kommer imorrn.
Förhoppnigsvis hinner de med fyrhjulsinställning då med så att bilen kan hämtas hem.
Surt att behöva betala 15% i avdrag för slitage på däck som bara slitits 1mm dock :(
Fick inte tillbaka bilen idag då de kommit på att även andra fälgen är kass =(
Fälg skall komma på måndag så hoppas få tillbaka den då, då lackbehandling är bokad till på tisdag.
fjohan82 skrev:Jag såg en snubbe härrom dan som gick lös på sin genomskitiga svarta, relativt nya, Mazda med en sådan borste som finns på snabb-tvättarna.
Han spolade inte ens av bilen först... :-O)

Wolfyswe: Med avfettning och ett bra lackskydd hoppas jag att du ska slippa köra bilen i en borsttvätt...
Jag har sett flera tvätta bilen med "glassvampen" som är i vatten och luft på OKQ8 i upplands väsby. Så många att de nu har satt upp en skylt "OBS detta är inte till för biltvätt".
Vilket jag tror de flesta tolkar som att OKQ8 är snåla inte att de vill väl ;)

Min Insats för Ripley var att skölja av med avfettning och högtryck. En ordentligen tvätt och schamponering kommer när snön smält bort om nån vecka.
Passerade 2500mil idag i det soliga vädret. Blev totalt 14.2mil på eftermiddagen.
Var själv i tvättstationen så jag lät avfettningen ligga på länge. Nu är det bara några fläckar med flygrost. Vädret ska bli bra imorgon så det blir en tvätt här hemma.
Som vanligt fyllde ja på spolarvätska och anslöt laddaren. Snart dags att lägga lite tid på sommarhjulen :D
Kört 40 mil till landet idag, första gången med V60n. Kärran drog 0.51, helt okej i mitt tycke. V50n drog 0.55 under samma förutsättningar... :roll:
Har dessutom insett att jag avverkat 200 mil på de två veckor jag har haft bilen..
  • 1
  • 711
  • 712
  • 713
  • 714
  • 715
  • 1912

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

Siffran på Model Y stämmer inte m[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]