Moderator: Moderatorer

Fick ett sms precis att mina beställda vinterdäck till Njord-fälgarna finns att hämta ut. Förstår inte hur något som inte ens finns på lager kan komma hem på typ 28-29 timmar... Luktar express-leverans... :-)-)
Ska f.ö. hämta nya bilen om 1½ timme... :D
Spolade av nya bilen på vägen hem. Passade på att knäppa en mobilbild.
Plockade även upp ett beställt Brodit-fäste för mobilen som hade kommit till postombudet.

Jag är toknöjd med bilen! Den går mycket tystare än V50n gjorde, som hade laminerade rutor och smalare däck. Denna har inte laminerat och 235/45/17... :-)-)
Tekniken styr till och med tillbaka bilen när den närmar sig de vita vägstrecken. Trodde detta enbart var förunnat 90-serien, då tidigare lånebilar enbart har vibrerat när man är på linjerna...

20170223_171620_resized (1).JPG
20170223_171620_resized (1).JPG (328.71 KiB) Visad 7401 gånger
Härligt! Ljudnivån mellan v50 och v60 är tämligen förbättrad. Känslan och ljudet lämnar lite att önska i s40/v50, men det är bra bilar det också.
LKA som det heter använder jag periodvis väldigt mycket. Ibland tröttnar jag på att bryta tillbaka den när den paniksvänger för nåt som inte finns, och då får den vara av ett tag
Grattis till (så gott som) ny bil också, fantastisk känsla!
fjohan82 skrev:Spolade av nya bilen på vägen hem. Passade på att knäppa en mobilbild.
Plockade även upp ett beställt Brodit-fäste för mobilen som hade kommit till postombudet.

Jag är toknöjd med bilen! Den går mycket tystare än V50n gjorde, som hade laminerade rutor och smalare däck. Denna har inte laminerat och 235/45/17... :-)-)
Tekniken styr till och med tillbaka bilen när den närmar sig de vita vägstrecken. Trodde detta enbart var förunnat 90-serien, då tidigare lånebilar enbart har vibrerat när man är på linjerna...
Grattis!!
Är det dubbfria vinterdäck?
Har du provat helljuset än? Det är magiskt :wink:
Tack båda! :D

Japp det är Nokian dubbfria, är mycket nöjd med vad de presterar.
Har inte testat helljusautomatiken på denna än, men på tidigare lånebilar. Gillar det skarpt! :-)-)
  • 1
  • 701
  • 702
  • 703
  • 704
  • 705
  • 1912
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?