Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev: Beställde för övrigt 4 nya Nokian 235/45/17 till Njord-fälgarna idag :-)-)
Man måste ha något i bakfickan att spela med... :roll:
Det ska bli vinterdäck på V60n? Känns spontant som väldigt breda :???:
XC90_Executive skrev:Du kommer inte bli besviken på Ultima! :D

Tvätta, torka, lägg på Ultima, vänta - klart! 8) Det fina när det är så enkelt är att du kan lägga på det överallt! I alla dörrgångar osv. :-)-) För ännu bättre resultat så låter du bilen stå (helst i garage) efter första rundan Ultima och låter det härda. Sen lägger du på ett lager till.
SBergdahl skrev:Ultima själva säger väl en timme mellan lagren har jag för mig. Jag la tre lager sen tröttnade jag.
Perfekt! Då är det bara att tvätta bilen och sen är dagen räddad i garaget... 8)
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev: Beställde för övrigt 4 nya Nokian 235/45/17 till Njord-fälgarna idag :-)-)
Man måste ha något i bakfickan att spela med... :roll:
Det ska bli vinterdäck på V60n? Känns spontant som väldigt breda :???:
Precis, den kommer rulla på Njord som får vinterdäck 235/45/17 och Ymir med sommardäck 235/40/18.
Jag gör ett försök med det så får man se hur det fungerar. Hellre detta än att ha olika fälgar med olika däck under 2mm... :roll:
Väntetiden mellan varje lager är beroende på hur varmt det är. Sommartid räcker det nästan med 20 min! Har lagt 8 lager som max :lol:

Ypperligt tillfälle att dra på ett par lager på dina fälgar med! :-)-)

Ultima går att köpa på massa olika ställen. Senast köpte jag på Waxdog, tillsammans med massa plast-dip-grejer. Kom dagen efter! Blixtsnabb leverans!
Kikiminni skrev:Var köper ni ultima plus
Jag beställde hos BBV. Skickades igår förmiddag och ett sms kom nyss att jag kan hämta ut paketet. :-)-)
XC90_Executive skrev: Ypperligt tillfälle att dra på ett par lager på dina fälgar med! :-)-)
Tack för tipset! :D De brukar annars gro igen på en vecka...
Beställt byte för högtalar höger fram vänsterfram och på ena sidan bak totalt ca 9.000kr på Volvo, då de glappat & ibland spelar igång, jäkla skitkvalite, sen en felsökning för stolvärmen slutat fungera ca 800kr återstår att se vad det kostar att laga.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Halkat omkull utanför garaget, så bilen fick "vila"
Tvättat min bil, men då bilen bara är 1 vecka gammal valde jag borstfri-tvätt.
Blev rent och bra fram och på sidorna och taket, men bakluckan blev väl inte så lyckad.
Då bilen är vit så tar jag nog en vanlig borsttvätt nästa gång så brukar luckan bli ren den med.
Skönt att det är en förmånsbil så firman står för tvätten :twisted:
  • 1
  • 699
  • 700
  • 701
  • 702
  • 703
  • 1912
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024