Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:När jag hade min förstabil, en Volvo 343 GL -88, så brukade jag när jag tvättade använda en svamp med schampo i för 5kr från macken.
Mitt tvättande har utvecklas lite sen dess. Fotot taget från kvällens tvättande vilket alltså är vad jag gjort för bilen idag.
La även på lite "snabbvax" http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/l ... plus-118ml när jag ändå var igång för att fira att det är kallt ute och förhoppningsvis inget slask på minst en vecka!

Mitt "survival-kit" som nästan alltid åker med i bilen.

Bild

Bild

Har även gett skinnet lite rengöring smörjning/infettning, testade mirakelsvamp för första gången och blev väldigt positivt överraskad!
Snabbvaxet måste ju vara perfekt att lägga på fälgarnas insida, slippa att massa skit samlas där. :-D
Användarvisningsbild
av joel80
Blir intressant att se imorrn hur bra det blev! Och om vi kan ta några snygga vinterbilder på den Brainy! :)
Användarvisningsbild
av joel80
Tog vinterbilder med Eccy och Brainy efter att ha fått hjälp med bl.a vinge och kromlisten vid nedre grillen.

:)
Bild
Har inte behövt göra nånting för min Svensksålda v70 2000 glt aut med 41500 mil på mätaren går som en Rolex och ser ut som en fotomodell. Fullservad på Bilia. Gjorde klippet för 2 år sen för 10 000kr. 8)
Användarvisningsbild
av Brainy
Gotlandsbästa skrev:
Snabbvaxet måste ju vara perfekt att lägga på fälgarnas insida, slippa att massa skit samlas där. :-D
Har läst om folk som gjort så, men jag har köpt turtles fälgförsegling dit.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 1912

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240