Moderator: Moderatorer

av Scamp
Bytt olja och filter samt släckt en felkod, bilen varnade för ABS/anti-sladd service erfodras. Bytte först ABS-givaren men bilen varnade för samma sak ändå. Tog bort däcket och bromsskivan för att kika närmare. Det visade sig att ABS kransen hade gått helt av, så nu är den bytt och felkoden är borta.

Skönt att bli kvitt det problemet :)
grillchips skrev:Derank: Jag minns inte riktigt vad det är för kärra du har, men är det inte en XC60 D4 av nyare modell?

Jopp, en -16 awd auto, jag säger ingenting om förbrukningen jag har då jag oftast kör hårt och fort, men jag förvånas över hur andra här lyckas med att hålla sig på 0,6 osv, ligger jag på max 70kmph lamdar jag på ca 0,75 men vem pallar det i 40mil.

Här läser man om de som fläskar fram på autoban och aldrig får bilen att dra mer än 0,75.
Jag gjorde en resa på 75mil i somras och då landade jag på 0,88 då jag tankade upp vid framkomsten, snittfarten var 96kmph och körde hyffsat lungt 90-125kmph.

därav mina reflektioner över andras, i min värld osannolikt låga siffror, vilken som helst hör som lunkat på i 100kmph i 40mil hade ju lätt hamnat på en halvliter milen :D
Derank skrev:

Jopp, en -16 awd auto,
Så var det ja! :) ja, dina siffror känns ju lite höga ändå trots gasfoten, lite märkligt att den vill dubbla förbrukningen så fort man vill köra om någon. :)
Satt på takboxen eftersom det blir Sverige runt över julen och morsan skall sitta med i bilen ena sträckan... Nu får den sitta på tills skidsäsongen är över i mars månad.

På med hörselskydden igen då då...
Inte ett dugg faktiskt, inte ens kört en meter. Igår blev det dock 40 mil till släkten för julfirande, så den behöver nog vila lite...
  • 1
  • 677
  • 678
  • 679
  • 680
  • 681
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]