Moderator: Moderatorer

Kör med staplarna uppe så ser du.. Där kan du nolla resan också så du kan få en liten direktkoll. Jag började köra bra mkt snålare efter jag köpte min första Volvo med förbrukningsstaplar.
joel80 skrev:Kör med staplarna uppe så ser du.. Där kan du nolla resan också så du kan få en liten direktkoll. Bild Jag började köra bra mkt snålare efter jag köpte min första Volvo med förbrukningsstaplar. Bild
Jag har inte det på min bil..
Ah.. sorry.. Vet inte varför jag fick för mig det, det står ju tydligt i din profil att du har en 07a. Glöm vad jag sa.. :)
joel80 skrev:Ah.. sorry.. Vet inte varför jag fick för mig det, det står ju tydligt i din profil att du har en 07a. Glöm vad jag sa.. :)
Nä det lugnt! :wink:
Det enda som jag saknar på min bil är sollucka och ventilerade säten!
Derank skrev:
joel80 skrev:Jag fyller hellre på fler gånger under vintern och har bra lyse.

Personligen tycker jag den dära HT spolningen gör varken till el från, jag körde 80mil förra veckan utan försämrat lyse, jag torkade av dom innan jag for för de hade blivit lite dassiga efter slasket som var. Jag har inte kört med lyktspolning sedan jag köpet bilen och har då inte märkt av något försämrat lyse iaf.

HT spolningen gör ju iaf bara några ränder i skiten i bästa fall.

Då Volvo hade riktiga torkarblad som torkade av lyktorna då funkade det, man dagens HT spolning fyller ingen funktion, det finns gott om fabrikat som inte har lyktspolning idag och det funkar alldeles utmärkt, iaf de jag har kört

Kan bara hålla med HT spolningen e ju ett skämt.
Igårkväll: en rejäl skvätt med BVE Grön på bilen efter att inte ha blivit tvättad på 2 månader. Sedan spolade jag av den med högtryck, den avfettningen är minst sagt magisk. Har aldrig haft en så ren bil på det lilla jobbet.
Bytte även en trasig lampa i positionsljuset i bak samt städade ur henne lite fort.
Idag: körde henne i ottan till verkstaden för den efterlängtade årsservicen. 07.15 kom jag hit, ännu har de inte kört in bilen trots önskemål om hämtning vid 12.
Tur att man kan jobba på distans.

Sur och rastlös pratade jag lite med en säljare om V90, bestämde mig för att provköra en. "Tyvärr" fanns ingen T5 inne förrän imorgon så jag fick låna en T6. Attans. Imponerad över hur lättkörd den var, går inte att jämföra mot V70.
Bild
Bild

Jag måste ha en. Så är det bara.
Hemma med en nyservad bil, lite sur. Fick estimering på 3.5k för servicen för någon månad sen när jag först bokade tiden, den landade på 5.2k pga hjälpaggregatsrempaketet. Snark.

Jag saknar även V90n... :cry:
Bilen var på service. 1:a service efter 1988mil. Hade tid 13:15. Kom på att ja kunde lämna bilen på morgonen efter nattskiftet. Strax efter kl 12 togs bilen in i verkstaden. Strax efter kl 14 kom ett SMS att bilen var klar. 1188kr för en service. Serviceavtal är okej. Fick även en flaska koncentrerad spolarvätska.
Städade ur bilen igår, la i nytvättade gummimattor och tvättade motorrummet. Snabbtvätt imorse. Vill inte lämna in en skitig bil.

Bild
AndreasThn skrev:Bilen fick stå brevid en fälgkompis här om dagen (den är tvättad efter det :shock: )
Den där mittenparkeraren var ju inte så bra på ställa sig mitt i sin ruta...
  • 1
  • 671
  • 672
  • 673
  • 674
  • 675
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]