Moderator: Moderatorer

Verkar gå åt en hel del spolarvätska i V60in, fyllde på 3 liter spolarvätska för typ 5-6 veckor sedan och då klagade inte ens bilen på att det var låg nivå. Nu började bilen klaga på låg nivå Gamla V40in hade ju typ en tank på 3 liter och den räckte hela vintern

Är det högtrycksspolningen för strålkastarna som förbrukar så mycket spolarvätska eller?

Skickat från min OnePlus 3
joel80 skrev:
AWDvolvo skrev:Kört nästan precis 58 mil motorväg, förbrukningen låg på 12,1 liter/mil enligt bilen. Medelhastigheten var 122,14km/h, låg oftast runt 140km/h med farthållare. Fulltank räckte nästan precis! (70 liter) Inte illa och man flyger fram som ett jävla lok!
Nu förstår jag varför volvo får beröm för deras stolar/säten, kör en caddy maxi 2014 årsmodell dagligen på jobbet och blir en 35 mil åkande varje dag typ eller beroende på vart man är i landet och dem stolarna är inte bekväma vid långresor! Men satan vad bekvämt resan gick idag och skönt med svankstöd! :-)-)
Köra så fort kostar ordentligt i förbrukning..

När det gäller Caddy Maxi så ska jag köra hem från England igen i en sån om några veckor.. Då är man rätt mör i kroppen när man kommer upp till Stockholm... Gjort resan 3ggr tidigare. Den här gången minskar vi restiden i bil med 2-3h genom att ta nattfärja från Travemünde - Trelleborg. Hoppas bara vi hinner med den. Bild
Tid är pengar :wink:!
Vad kör ni hem från England då? Eller importerar ni in bilar?
Själv blev man ivägskickad till Kiruna och Boden förra vintern i en månad för jobb (vart flyg och tåg/buss)...men NEJ TACK!! Efter årskiftet blire jobb på hemmaplan hoppas jag,...
Vi har med oss massa utrustning för jobbet vi har där. Det blir faktiskt billigare (och enklare) än att hyra allt på plats.
svergie2 skrev:Verkar gå åt en hel del spolarvätska i V60in, fyllde på 3 liter spolarvätska för typ 5-6 veckor sedan och då klagade inte ens bilen på att det var låg nivå. Nu började bilen klaga på låg nivå Bild Gamla V40in hade ju typ en tank på 3 liter och den räckte hela vintern Bild

Är det högtrycksspolningen för strålkastarna som förbrukar så mycket spolarvätska eller?

Ryck säkringen till strålkastarspolningen då räcker det läääääänge.
Derank skrev:
svergie2 skrev:Verkar gå åt en hel del spolarvätska i V60in, fyllde på 3 liter spolarvätska för typ 5-6 veckor sedan och då klagade inte ens bilen på att det var låg nivå. Nu började bilen klaga på låg nivå Bild Gamla V40in hade ju typ en tank på 3 liter och den räckte hela vintern Bild

Det är nästan så man skulle göra det. Ja brukar dutta på spaken så inte strålkastarspolningen vaknar.
Jag fyller hellre på fler gånger under vintern och har bra lyse.
Blev en rejäl tvätt idag. Nu åker man på att betala igen när det styrs till/från stan... :roll:
Fyllde på spolarvätska också, brukar behöva göras varannan vecka eller så.
joel80 skrev:Jag fyller hellre på fler gånger under vintern och har bra lyse.
Känner samma Bild
Derank skrev:

Kan tänka mig det! Bild

Fick Tvättat bilen, gjort rent fälgarna, dammsugit invändigt, gjort rent mattorna, kört vinylglans, tagit bort smutsfläckar. Synd att det är kallt ute, annars hade jag duttat i lite lack också. Är det verkligen så lätt som instruktionerna påstår?

Var uppe i Stockholm igår och käkade julbord med trevliga Volvovänner så idag behövdes det en avspolning. Lite BVE grön och 29kr i GDS hallen senare så är bilen fin igen! 8)

Bild
  • 1
  • 669
  • 670
  • 671
  • 672
  • 673
  • 1912
Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]