Moderator: Moderatorer

En ordentlig tvätt... Vintern kom av sig här i Gävle så +3 grader ute.. Då kan man tvätta.
Den måste vara lite fin inför första servicen imorgon. :)
Spolat av bilen och beställt nya delar till strålkastarspolningen. Kommande helg räddad... :roll:
Inte gjort, men upptäckte att ena högra lampan i baklyktan pajat igen. Det är fan ALLTID den sidan, har sett väldigt många andra V50 med samma fenomen.
Nåja, lika bra att fixa det i helgen och passa på att tvätta bilen så hon är ren och fin inför bilservicen som stundar.

Mötte också en bil som bogserade en annan bil, såhär i becksvarta kvällen. Bil #1 hade varningsblinkers, bil #2 hade inget på. Alls. Det känns klokt.
Har idag slängt i en Shunt från Vparts, sjukt trött på att det konstant blinkade till "lampfel halvljus" i färddatorn när man körde, har ju Xenon i mina halvljus (och helljus) nu är det "tyst"... himla härligt :)

Fick även oljefiltret & Magnetiskt oljeplugg, så blir att handla olja och sen göra ett oljebyte i helgen tror jag=)
Bokade service. Skulle kosta ca 3300kr för en basservice. En anpassad ca 1000kr mindre. Serviceavtalet säger bas. Sa till att de ska ladda in ALLA uppdateringar.
Serviceavtalet är på 1500mil för 99kr/mån. Bilen har rullat 1900mil. Närmare 2000mil innan service.
Någon som vet hur mycket mer serviceavtalet kommer att kosta per år eller månad?
Höjde försäkringen för länge sedan från 1500mil till 2500. Det blev ca 50kr dyrare/månad.
börne skrev:
garinge skrev:har ju Xenon i mina halvljus
Möter en sån som dig varje morgon... det bländar :evil:
Men han ser ju så dåligt. Du har väl sett hans pimpade lastbil? Ett par tusen watt i extraljus.
Steffe3 skrev:Det roliga är väl att det inte verkar vara nåt problem med många smålampor (vissa har ju hundratals känns det som), men f-n ta den som har "glimmare" i extraljusen ;p
Ja det är böter på att ha parkeringsljus i extraljusen. 1200:- tror jag det är. Pengar man kan lägga på hjulklappar istället.
Å andra sidan verkar inte en jäkel fatta när man försöker få dom att släcka dimljusen heller, så det börjar kännas rätt hopplöst det med.

Folk verkar tänka att "nu är det dimma ute, då slår jag på dimljusen också". God tanke, men fel genomfört :p
  • 1
  • 664
  • 665
  • 666
  • 667
  • 668
  • 1912
Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards