Moderator: Moderatorer

Sådär, med hjälp av grannen hämtade vi mina vinterdäck från däckfirman. Fredagsmyset består av att montera dessa.
Jag har tankat upp bilen idag, var ingen rolig förbrukning att se på. 6 mil om dagen på oplogade vägar i decimeterdjup snömodd gör en viss skillnad. Bilen skriker efter en tvätt också, men det känns ju lite lönlöst just nu...

Nu blir det fredagsmys även för mig. Dock i form av att radera ett gäng mail från oseriösa blockethandlare, och sedan hoppa ner i soffan framför TVn med lite grillchips (I den ätbara formen alltså) 8)
Volvo har nylig sluppet ny kartoppdatering, så da må man jo kaste seg rundt og få oppdatert. :)

Informasjon om kartdataen som inngår:

Publisert 04.11.2016
Versjon 31489567
CD-database MCA/15/29

Kartoppdatering.jpg
Kartoppdatering.jpg (365.28 KiB) Visad 3502 gånger
Har faktiskt kört lite hårt idag och bilen gör mig inte besviken.
Bytt torkarblad efter över 1800mil
Nu vill bilen ha en service. Är väl lika bra att serva i god tid före årsdagen. Tror inte att jag har något att anmärka på.

Bild
Bytt tillbaka till äckelglödlampor i regskyltsbelysning, fått två uppsättningar med LEDer som intermittent blinkar och den tredje uppsättningen var för kort.... Fick beställt insatser nu, men i tre veckor framöver så lyser det verkligen gult om plåten.

Skickat från min OnePlus 3
Skottat fram och skottat av bilen, var väl en 40cm snö på åbäket... sen tog jag en sväng så hon fick åka för första gången på 2v, blir nog att slänga på vinterdäck snart, jobbat för mycket så inte hunnit :)
Fyllt på spolarvätska och tvättat bilen.
Till min stora förvåning och besvikelse har hjulmuttrarna från Vparts, som har varit monterade i typ 2 veckor, redan börjat rosta... :-(O)
Jag rekommenderar ingen att beställa dessa därifrån, då de bevisligen inte ens klarar början på en svensk vinter.
IMAG2802.jpg
IMAG2802.jpg (1007.92 KiB) Visad 3435 gånger
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska och tvättat bilen.
Till min stora förvåning och besvikelse har hjulmuttrarna från Vparts, som har varit monterade i typ 2 veckor, redan börjat rosta... :-(O)
Jag rekommenderar ingen att beställa dessa därifrån, då de bevisligen inte ens klarar början på en svensk vinter.
IMAG2802.jpg
Jag har sett Biltemas kromade hjulbultar live en gång. Exakt samma resultat :)

Jag bytte tre som såg fula ut på min bil vid däckskiftet mot nya original. Dyyrt att byta alla men den eller de som ser värst ut varje gång känns överkomligt :)
  • 1
  • 659
  • 660
  • 661
  • 662
  • 663
  • 1912

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]