Moderator: Moderatorer

Hämtat muttrarna, som beställdes igår morse, på det lokala utlämningsstället. Snacka om snabb leverans... :-)-)
Jaha, då har man fixat det vänstra övre motorfästet.....snacka om skillnad......som ny......vilket drag....inga missljud här inte.....
Växlingen märks inte.....flyter som att väva i smör.....tyst och mjukt....härligt!!!
:-DD
GT-mannen skrev:Ställt av den. Får tillbaka dryga tusenlappen på skatten. Pengar som behövs till annat i dagsläget.

/Håkan
Stora problem tydligen på bilen ?? ?:-/
andersbe skrev:
GT-mannen skrev:Ställt av den. Får tillbaka dryga tusenlappen på skatten. Pengar som behövs till annat i dagsläget.

/Håkan
Stora problem tydligen på bilen ?? ?:-/
Nix. Den går som en klocka och hyfsat snål är den också (snittförbrukningen på de senaste tre tankningarna är strax under 0,45 l/mil).

Anledningen till avställningen är att jag helt enkelt saknar vinterhjul (sålde dom förra hösten till en polare som behövde dom bättre än vad jag gör).

/Håkan
Sista dagen idag med fint väder som jag är ledig, så jag tänkte passa på att byta bakre bromsklossarna samt skifta hjul nu när det ändå blir minusgrader på nätterna. Men det gick ju så klart inte. Hissade upp bilen, tog av hjulmuttrarna och sen sket det sig. Bakhjulen sitter som svetsade. Jag stod och sparkade och slog i en evighet, men det lossade inte. Sen kom farsgubben ut och hjälpte till. Sparkar, gummiklubba etc, inget hjälpte innan bilen var på väg att braka av domkraften. Så vi satte fast muttrarna igen, lossade några få varv och tog sen en runda på p-platsen i hopp om att det skulle släppa. Men icke då. Efter en timme gav vi upp. Det blir väl till att köra iväg skiten till verkstad i veckan, för jag vill inte sitta ute och jobba i minusgrader ändå. Har aldrig varit med om att alu-fälgar som bara suttit på i 6-7 månader sedan senaste skifte sitter så fast...
Blev en tvätt idag. Imorgon åker ett lager Meguiar's Paint Protect på samt nya Bosch torkarblad som hittades i garaget.
En ordentlig utvändig tvätt. Använde tre olika fälgtvätt och två olika kallavfettningar. Provade en ny tvättvante.
Blev väldigt rent. Byter till vinterdäck imorgon. Hinner jag tvättar ja bilen igen och lägger på nytt lackskydd. Behandlar vindrutan och byter torkarblad.

Bild
Mikeys skrev:Sista dagen idag med fint väder som jag är ledig, så jag tänkte passa på att byta bakre bromsklossarna samt skifta hjul nu när det ändå blir minusgrader på nätterna. Men det gick ju så klart inte. Hissade upp bilen, tog av hjulmuttrarna och sen sket det sig. Bakhjulen sitter som svetsade. Jag stod och sparkade och slog i en evighet, men det lossade inte. Sen kom farsgubben ut och hjälpte till. Sparkar, gummiklubba etc, inget hjälpte innan bilen var på väg att braka av domkraften. Så vi satte fast muttrarna igen, lossade några få varv och tog sen en runda på p-platsen i hopp om att det skulle släppa. Men icke då. Efter en timme gav vi upp. Det blir väl till att köra iväg skiten till verkstad i veckan, för jag vill inte sitta ute och jobba i minusgrader ändå. Har aldrig varit med om att alu-fälgar som bara suttit på i 6-7 månader sedan senaste skifte sitter så fast...
En 2 meter lång 2"4 som du står bakom bilen och "svingar" inifrån med. Låt en hjulbult sitta med några gängor. Släpper 10 gånger av 10.
  • 1
  • 650
  • 651
  • 652
  • 653
  • 654
  • 1912
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder