Moderator: Moderatorer

Tack Joel!
Ja det verkar skönt att ha, jag har övervägt serviceavtal mången gång men avvaktar tills ny bil finns i garaget. Att sprida ut kostnaden är för min del nästan bekvämare, jag är av sådan typ som förlänger abonnemang och då tar ut en ny telefon istället för att köpa loss en telefon direkt och sedan välja billiga abonnemang. :lol:

Jag kanske får passa på att provköra lite V90 istället.
grillchips skrev:Hur funkar det med lånebil vid vanlig service? Kostar det något? Jag har alltid suttit kvar och jobbat, men tänker att man istället kan passa på att göra annat.
Jag ger 300:-/dygnet inkl. fria mil, ber dem reservera en viss modell (om det finns inne) när jag ringer och bokar tiden. Då kan man få allt från typ Clio och Fiesta till S80 för samma peng. Har min verkstad ca 8 mil från hemmet, skönt med en lånebil då.
Hämtar förhoppningsvis hem kärran i eftermiddag, hoppas de löst problemet med det tjutande ljudet under dagen.

Under tiden körs xc70 D4 AWD, hade glömt hur rå och oscifistikerad dieselfemman är.
Men man längtar till man får tillbax sin egen bil iallafall :)
Bilagor
IMG_2640.JPG
IMG_2640.JPG (1.87 MiB) Visad 2058 gånger
Hämtat ut bilen då den varit inne på skadeverkstaden pga parkeringsskada då tjejen som körde på mig uppenbarligen INTE kunde köra bil!! Vad jag kunde se så såg det i alla fall ok ut, får kolla noggrannare sen då det hade regnat vilket ju inte gör det lättare att se om det finns defekter!

Hon lyckades med konsten att trycka in sin framskärm i min stötfångare! Snacka om att ha dålig koll på var bilen är :o
BildBild

Dock stort plus för att hon hade satt lapp med nr & va ärlig & stod för allt utan krångel :thumbupp:
Inte gjort så mycket, hinner inte så mycket på förmiddagsveckorna på 4-skift när man jobbar hela helgen också :p

Men det jag har gjort är byta gasdämpare till motorhuven, trodde inte det skulle göra så mycket, men dom gamla var nog rätt klena :p
XC70:in (som hustrun för det mesta kör) har fått 4 st nya sommardäck, Kumho 235/55/17, blir bra inför hösten med löv och våta vägbanor :D

Mike
  • 1
  • 633
  • 634
  • 635
  • 636
  • 637
  • 1912
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]