Moderator: Moderatorer

AndreasThn skrev:Lämnat in kärran på verkstad för felsökning av ett tjutande ljud.
Fick först en Renault Megane som lånebil men efter lite gnäll fanns det en otvättad xc70 som jag kunde ta istället :oops:
Jag brukar säga att jag vill ha en bil som minst motsvarar den jag lämnar in. Sist fick jag en S80 som hade stått länge, det såg man... :shock:
fjohan82 skrev:
AndreasThn skrev:Lämnat in kärran på verkstad för felsökning av ett tjutande ljud.
Fick först en Renault Megane som lånebil men efter lite gnäll fanns det en otvättad xc70 som jag kunde ta istället :oops:
Jag brukar säga att jag vill ha en bil som minst motsvarar den jag lämnar in. Sist fick jag en S80 som hade stått länge, det såg man... :shock:
Skall göra så i fortsättningen oxå.
Hur funkar det med lånebil vid vanlig service? Kostar det något? Jag har alltid suttit kvar och jobbat, men tänker att man istället kan passa på att göra annat.
grillchips skrev:Hur funkar det med lånebil vid vanlig service? Kostar det något? Jag har alltid suttit kvar och jobbat, men tänker att man istället kan passa på att göra annat.
En intressant fundering, närmar sig service snabbt så återkopplar vad de säger då.
Behöver ha lånebil för att ta mig till/från verkstaden.
Lånebil bör man säga till om innan service.
Vid garantijobb ingår lånebil.
Jag har haft en Megane som var en vecka gammal vid ett par tillfällen. Fungerar absolut men det är inte kul. Det var den som hade högblank svart plast på ratten som man typ skar sig på. Lite allergisk mot svart blank plast efter det. Nya 90-serien har det nu.....
Användarvisningsbild
av P210
Efter en snustorr september kom ju höstmörkret och regnet som en shock i måndags morse, så för att lysa upp tillvaron lite beställde jag fyra Osram Night Breakers; 2xD1S & 2xH7, borde ju göra ett redan bra helljus på V50:n ännu bättre :D
Bild
Alltså lånebil ingår inte i vanlig service om du t.ex inte har serviceavtal (där det ofta ingår). Jag tycker det är väldigt skönt att ha det, och med serviceavtalet blir det inte dyrare än vanlig service (t.o.m billigare) men å andra sidan binder man ju upp sig att serva på den verkstan och betalar servicen i förväg via månadsfaktura.

När det gäller reklamationsjobb ska man också kunna kräva lånebil. Ofta är det egentligen reklamation det handlar om när verkstan snackar om garanti...
Perra83 skrev:Lånebil bör man säga till om innan service.
Vid garantijobb ingår lånebil.
Jag har haft en Megane som var en vecka gammal vid ett par tillfällen. Fungerar absolut men det är inte kul. Det var den som hade högblank svart plast på ratten som man typ skar sig på. Lite allergisk mot svart blank plast efter det. Nya 90-serien har det nu.....
Då sambon är hemma och mammaledig med vår 4månaders dotter är det klart uppskattat att barnvagnen går in vilket de förstod.
joel80 skrev:Alltså lånebil ingår inte i vanlig service om du t.ex inte har serviceavtal (där det ofta ingår). Jag tycker det är väldigt skönt att ha det, och med serviceavtalet blir det inte dyrare än vanlig service (t.o.m billigare) men å andra sidan binder man ju upp sig att serva på den verkstan och betalar servicen i förväg via månadsfaktura.

När det gäller reklamationsjobb ska man också kunna kräva lånebil. Ofta är det egentligen reklamation det handlar om när verkstan snackar om garanti...
Intressant, har serviceavtal så borde ingå då =)
  • 1
  • 632
  • 633
  • 634
  • 635
  • 636
  • 1912

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]