Moderator: Moderatorer

AWDvolvo skrev:Men det var bara o slå av varningsblinkern och köra på :wink:
Du behöver inte ens trycka då varningsblinkers slutar så fort du kör iväg igen & överstiger 20 km/h!

Har sett detta vid två tillfällen på min egen när man fått stå på bromsen ordentligt, en bra funktion att blinkers slås på när man kommer under 10 km/h, men det bästa är ändå bromsljuset som man definitivt lägger märke till om man ligger bakom då det som redan nämnts blinkar som satan tills att varningsblinkers slås på!

Går ju som sagt inte att missa att nåt är på gång...
Användarvisningsbild
av Jazzy
Min fick ett sätt med nya handbromsvajrar och handbromsbackar idag. Var inte alls så krångligt att byta som jag hade trott, och jag som har gått och gruvat mig för detta några veckor nu :D
Tog en sväng förbi Upplands Motor i Akalla efter en sväng på Ikea för att se *90-utbudet. Fanns en hel del S90 och V90 på den öppna parkeringen men det såg ut att vara dieslar så långt ögat nådde. Hoppas de har en bensinare inne om några veckor (eller ännu bättre, att jag bara missade den).
Lämnade in V60in på verkstaden för omprogrammering av en nyckel, bilen hade tydligen 3 nycklar registrerade på sig, men vi hade bara fått två. Tydligen verkstaden som hade missat att koda bort en nyckel när den första ägaren hade en trasig fjärrkontroll. Fjärrkontrollen var alltså inte på vift tursamt nog. Löstes snabbt och smidigt av handlaren, in med bilen och en halvtimma senare var den färdig, lånebil fick vi också!

Denna lånebil då... En Renault Talisman med all utrustning såvitt jag vet (Bose, Head Up Display, touchskärm, 4Control(?), adaptiv farthållare med vingelvarnare, ventilerade stolar med massage (riktigt gött), digitalt kombiinstrument etc. Gissningsvis 115/130 hk då morsan (som körde) tyckte att Volvon var rätt mycket kvickare, men vet inte vad för motor som satt i.

En fin bil med andra ord, men en sak störde mig något ofantligt: HÅRDPLAST!

På första bilden så är det bara hårdplast nedanför det röda stämningsljuset. Alltså ytor som man tar på (handtaget till handskfacket var också i hårdplast). Dessutom var det av den typ som låter riktigt illa när man drar nageln över den och känns dåligt att ta på. Fine om det bara hade vart handskfacket, men samma hårdplast fortsätter till mittkonsolen! Till vänster och höger om växelspaken så är det hårdplast, dessutom ser det ut som att området kring startknappen är i samma hårdplast. Riktigt illa tycker jag för bilen är ju inte direkt gratis..

Bild

Bild

Bild

Bild
Har fått på en ny backspegel på 940:n då den gamla var trasig. Har även skruvat dit den sista skruven på vattenpumpen på samma bil och den verkar hålla tätt, än så länge i alla fall. :)
jimlindeborg skrev:Fått reda på att av 343 st tillverkade Carbon Edition så var min bil nr 38 som lämnade bandet i Gent, roliga fakta :D
Intessant! Hur kan man se vilken individ som har vilket nummer?
  • 1
  • 619
  • 620
  • 621
  • 622
  • 623
  • 1912
Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Då funkar det som det ska. Då få[…]

Ojämn gång