Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
Idag vart det lite dammsugning, utvändig tvätt plus en sväng med Meguiars Ultimate Quick Detailer
och efter det så smorde jag in sätena med Autoglym Leather Care Balm. Passade även på att göra rent
rutorna också.

Hoppas bilen vart nöjd fin blev den iaf :-)
Använt bromsarna till MAX!!!

Blev tvåfiligt, började köra om en bil, kom lite nära vajerräcket & tappade fokus rakt fram & kollade mer på det... då hör jag AKTA från tjejen :-O)

Visade sig vara en olycka längre fram på motsatt sida men räddningstjänstens bil stod i omkörningsfilen i min färdriktning!?!? Detta var helt dolt när jag låg bakom den långsammare bilen så det blev att stampa så hårt det bara gick på pedalen samtidigt som jag hade andra bilen på höger sida, vågade inte kasta in bilen i höger körfält när han försvann då jag bara hade fokus rakt fram. Fick stopp två meter innan från 110km/h. Fan va glad jag är att sitta i en bil med rejäla bromsar med bra däck... trodde hela tiden att nu smäller det!!
Jädrar börne, läskigt! Skönt att veta att prylarna i bilen funkar som det är tänkt iaf!
börne skrev:Använt bromsarna till MAX!!!

Blev tvåfiligt, började köra om en bil, kom lite nära vajerräcket & tappade fokus rakt fram & kollade mer på det... då hör jag AKTA från tjejen :-O)

Visade sig vara en olycka längre fram på motsatt sida men räddningstjänstens bil stod i omkörningsfilen i min färdriktning!?!? Detta var helt dolt när jag låg bakom den långsammare bilen så det blev att stampa så hårt det bara gick på pedalen samtidigt som jag hade andra bilen på höger sida, vågade inte kasta in bilen i höger körfält när han försvann då jag bara hade fokus rakt fram. Fick stopp två meter innan från 110km/h. Fan va glad jag är att sitta i en bil med rejäla bromsar med bra däck... trodde hela tiden att nu smäller det!!
Då är vi två som har maxat bromsarna idag haha, skönt att det gick bra!

//Kantig unge.
Men att han hade ställt bilen i omkörningsfilen fattar jag inte, mer naturligt om han hade ställt sig så långt till höger som möjligt, man såg honom ju inte bakom framförvarande bil... Helt idiotiskt ställe att stå på :evil:

Enda positiva var att bromsarna fick sig i alla fall en rejäl genomgång!!
börne skrev:Men att han hade ställt bilen i omkörningsfilen fattar jag inte, mer naturligt om han hade ställt sig så långt till höger som möjligt, man såg honom ju inte bakom framförvarande bil... Helt idiotiskt ställe att stå på :evil:

Enda positiva var att bromsarna fick sig i alla fall en rejäl genomgång!!
Det var en sk motåkning, dvs de ställer upp sig i vänster fil för att hjälpa de drabbade i vänster fil i motsatt riktning. Dock brukar de hissa upp en varningsskylt på brandbilens tak alt. ta hjälp av vägvakt/assistans/annat TMA-fordon för detta.
Hur som, tur att det gick bra för er!
Micce1980 skrev:
Exyzäta skrev:Bytt ut lite lampor till led/dioder
Är det så blåaktigt i verkligheten? Annars är det rätt trevligt med leds :)

Walkmann skrev:Söndagstvätt..
Tillbaka till jobbet imorn efter 2v sem 8)
Har då haft sönder ett glas till dimljuset? F-n, kikar på att skaffa V60 nästa vår men en V50 Classic kanske vore något, tål att tänkas på
Nedå dom är hela, ser bara så ut :D
Ja det är mkt bil för pengarna :-)-)
jimlindeborg skrev:Perra: Varnar inte din VOC när bilen är olåst? :P
Jo och det hade den kanske gjort... ibland rensar ja alla notifierinar i mobilen och den kanske försvann då. Fick logga in på nytt i VOC i mobilen. Blir en del småkörningar nu på semestern och ibland står bakluckan öppen. Mopsarna gillar att åka bil :wink:

Igår när ja och svågern gick och tittade på nya V40:bilar utanför Rejmes i Örebro var det en bil som stod olåst :shock: nu finns det ju inget att stjäla i bilar där allt är integrerat men ändå.
Ja försöker få han att köpa en V40 T5 typ helt ny. Carbon Edition el R-Design.
börne skrev:Använt bromsarna till MAX!!!

Skrek Johanna högt då? ;-)
  • 1
  • 605
  • 606
  • 607
  • 608
  • 609
  • 1912
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]