Moderator: Moderatorer

Tvättat, och när jag knappar in koden för att åka ut ur tvätthallen så undrar jag vad det är som låter. Visade sig vara det berömda skyfallet som hade kommit till Eskilstuna... :roll:
Jag lyckades ikväll, genom att få för mig att åka och handla några enstaka matvaror, undvika att få bilen demolerad av en bil som framfördes av en förare som plötsligt blev sjuk. Bilen som var parkerad bredvid min hade farit tvärs över parkeringsplatsen som jag precis lämnat och fick bärgas efter att färden med bilen som löpte amok gått genom häckar och över stenar.

Jag lyckades också genom att ha minuterna på min sida undvika att möta denna bil som löpte amok.

Så det jag har gjort för bilen handlar om "timing" och att ha tur, så att den imorgon är redo för långtur. Spolarvätska och sånt, det kan man fixa imorgon.
Sitter och hökar vid bilen då jag håller på att fixa plasti dippen på höger bakfälg som fick sig en törn när en äldre herre prejade in mig i en skarp torttoarkant. Tyvärr kan jag inte lämna bilen under torktiden (allmän parkering) så det här blir en lång dag..
Precis bränt 200 mil tysk, österrikisk och italiensk motorväg. Samt ett gäng apbranta trånga italienska backar där färddatorn sagt att bilen dragit rätt många liter milen konstant..

Men jag är grymt impad av att färddatorn efter detta står på 0,73 liter milen. Inte för att jag kört särskilt hårt men ingen medveten eco-driving heller. Hyfsat välpackad V70 2.5T -04.
Tvättat bilen utvändigt och lite damsugning invändigt.
Vill att bilen ska vara representabel när den i morgon skall till sin första service.
Uttagen i början på augusti 2015 och har nu gått 2800 mil

/ J
  • 1
  • 595
  • 596
  • 597
  • 598
  • 599
  • 1912
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge