Moderator: Moderatorer

fremi: Du ser att den är delad, har ett spår på en plats, in med den minsta mejsel mellan damasken och plastringen och dela
fremi: Du ser att den är delad på en plats, in med den minsta mejsel mellan damasken och plastringen och dela
Finns det någon tråd för klantarslen som mig?
Jag åkte och handlade mat idag, påväg tillbaka så varnar bilen för låg oljenivå, (bytt olja på bilen för cirka 150 mil sen, så jag hade 1l flaska olja redo ifall att), jag stannar omedelbart till på bästa möjliga plats! Öppnar motorhuven lägger bilnyckeln ovanför fläkten/höger framljus i motorrummet. Lägger tillbaka flaskan och tar fram papper för att torka bort smådropparna från oljan. När jag väl står o putsar så så kommer jag åt bilnyckeln och den ramlar ner i motorrummet......!!!!???!?!??!?!
Ja i den paniken av en ren reflex så så försöker jag få upp bilnyckeln även fast jag inte såg vart den hamnade, FAAAAAAN TROR NI INTE GENERATORN VAR VARM ELLER!?!!! Ja jävlar vad jag stod och svor!! :-(O)
Bilnyckeln syntes inte alls!!!!
Slutade med att jag fick pilla upp spärren bakom mittkonsolen och sätta bilen i N och rulla fram den så den stod ganska synlig! Ville ju inte ha någon tjuv i bilen på köpet...
MEn men så fick jag promenera ungefär 2,5km fram o tillbaka för att hämta reservnyckeln hemifrån och lite verktyg! (Fick plocka på mig alla värdesaker från bilen också påväg hem). :*O/
Väl tillbaka till bilen svettig som en gris så fick jag igång bilen och körde upp på trottoaren med högerhjulen. Sen fick jag bort motorskyddet och bilnyckeln låg under kylaren i fronten :cry:

VILKEN JÄVLA GREEJJJJ ALLTSÅ!!!!!! (S)
Användarvisningsbild
av fremi
Micce1980 skrev:fremi: Du ser att den är delad på en plats, in med den minsta mejsel mellan damasken och plastringen och dela
Ah, såg det när jag lyckades få av knoppen. Gick att lirka upp plastringen med handkraft. Så nu är även växelspaksdamasken bytt. Inte för att det syns så mycket skillnad, men det är väl mer vetskapen om att den är ny och fräsch :)
av Tette
Återvänt hem efter en 40 mils resa tor till nostalgidagarna i härnösand. Kanonväder och bilen gick hur bra som helst. Minus för alla husbilar som inte visste vart de hade bilen och höll på att preja oss i mitträcket vid omkörning...
Bytte abs krans på svägerskans V70n, tog nån timme och sparade henne säkert några tusenlappar i verkstadskostnad. Imorgon ville hon ha hjälp med elhissen i bakrutan :) Vad gör man inte för familjen.
av janko
Fyllt i stenskott och polerat bort repor samt monterat elfällbara backspeglar. Jag gillar funktionen så mycket att jag har gjort det på de V70 jag har ägt (trångt garage). Nu är det bara laddning av mjukvara kvar att göra för att de ska funka. Jag börjar få en samling av backspeglar i reserv nu..
Åkte från Hemköp på förmiddagen och kom hem och stannade på uppfarten. Kände att det luktade bränt och mycket riktigt var det partikelfilter regenereringen. Var bara att åka en extra runda på några mil så "Motorsystem" slocknade.

Brorsan körde V60n för första gången. Dom är fem personer i familjen så dom har en Renault Espace -14 som väger över 2.1 ton och 175 hk dieselmotor. Han tyckte V60n gick bra och gillade all teinik. -Va tyst den går, sa han när vi hade busat färdigt och låg i 90 km/h. Original 19" hjul låter inte mer än svärfars V60 -14 som på 17".

Tog nästan två timmar att tvätta brorsans buss. På bilden ska ja lägga Aquapel på rutorna och brorsan smorde däckssidorna. Det är ett år sedan ja behandlade rutorna sist och effekten fanns fortfarande kvar. PPS håller halva tiden.

Bild
Haft problem med skakningar och ryckig (oscillerande) gång när jag rullat på tomgång. Upptäckte att undre bakre motorfästet var helt slut så det byttes i helgen. Bilen går nu betydligt mjukare och inga mer ryckningar på tomgång, fantastiskt :)

Passade även på att byta armen till virvelspjället då den gamla börjat hoppa av lite då och då.
Bild
Bytt flamskydd på 965 -96.
Det var behövligt, igensatt och mycket kocks bakom.
Bytt lyftmassemätaren och släckt felkoden med min iCarsoft felkodsläsare.
Det var den första felkoden jag fått på bilen och lampan för motorstörning på brädan lyste.
Men nu slocknar alla lampor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 594
  • 595
  • 596
  • 597
  • 598
  • 1912
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?