Moderator: Moderatorer

Idag har jag bytt damasken på handbromsspaken i min S40. Den var ganska sliten efter ~21000 mil. Beställde en ny hos Volvo för 281 kr, och det tog inte mer än 5 minuter att dra av den gamla med hjälp av ett "fiskben" och trä på den nya. Nu funderar jag på att ta växelspaken också, men förmodar att den är lite bökigare att byta.
fremi skrev:Nu funderar jag på att ta växelspaken också, men förmodar att den är lite bökigare att byta.
Nej det går på halva den tiden som handbromsen tar :D
Användarvisningsbild
av Jefe
Testade Meguiars Ultra Quick Detailer efter tvätten och blev nöjd med resultatet :D

Bild
fremi skrev:
Micce1980 skrev: Nej det går på halva den tiden som handbromsen tar :D
Jaså, det säger du :D Finns det någon tråd om det eller vid du beskriva kort hur man gör?
Volvo har ju manualer om sådant online på Volvo accessoarer,,... Men det är att trycka knoppen ner och tror sedan man ska vrida moturs, damasker sitter med små plastflärpar som man försiktigt bänder bort
Blev en enkel tvätt idag och på det en tur till bl.a. Vaxholm och Arninge. Han njuta av en nytvättad bil en stund innan regnet och åskan slog till... :roll:
Tankade fullt och åkte ned på stan och hoppade in på systemet. Skulle haft en whisky och ett flak lättdrucken öl men det fick ja beställa. Gick ändå inte ut tomhänt :wink: Solen sken ordentligt och ja hade till och med takluckan öppen.
Nu på kvällen va vi iväg en sväng. Efter åska och regn blev det lite svalt. När vi åkte hem hade sambon rattvärmen på och jag slog på rumpvärmen i baksätet. Jag sitter bra i baksätet :D
Tankade fullt o o drog på semester. Hejdå underbart regniga Sverige ses om 4 veckor igen, hoppas Kroatien erbjuder bättre väder.

Bild

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fremi
Micce1980 skrev:Volvo har ju manualer om sådant online på Volvo accessoarer,,... Men det är att trycka knoppen ner och tror sedan man ska vrida moturs, damasker sitter med små plastflärpar som man försiktigt bänder bort
Fick en beskrivning av säljaren på Volvo och kom så långt att jag fick loss damasken från mittkonsolen. Sedan skulle man klämma från varsin sida och dra loss den från spåret i knoppen. Den sitter dock som berget och vågar inte dra. Bifogar en halvtaskig bild och undrar samtidigt om det är så här det ska se ut? Bör tilläggas att det satt tejp över den också, vilket får mig att fundera på om det är en efterhandskontruktion?
http://forumbilder.se/FAEB5/image
  • 1
  • 593
  • 594
  • 595
  • 596
  • 597
  • 1912

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Jag byter inte bil i onödan, kan man säg[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]