Moderator: Moderatorer

Tankat 2 gånger, torkat bort fågelskit från taket och lagt in de sista tygmattorna i bilen. Hatar att ta loss barnstolarna när de väl sitter och stödbenen hindrar ju enkelt mattbyte, idag när stolarna skulle byta plats så passade jag på.
Passerat kön, eller ska man säga parkeringsplatsen, mellan Alby och Södertälje. Åkte som tur var norrut så det flöt på bra. Stackar jävlar, de pratade på radion om att de suttit i uppåt fem timmar.

Hade dashcamen på men har ingen sladd, ska försöka få ut filmen senare.

(Detta kanske inte är så känt för er som inte är i närheten av Stockholm; http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6460722 )
Jahaja skrev:Passerat kön, eller ska man säga parkeringsplatsen, mellan Alby och Södertälje. Åkte som tur var norrut så det flöt på bra. Stackar jävlar, de pratade på radion om att de suttit i uppåt fem timmar.

Hade dashcamen på men har ingen sladd, ska försöka få ut filmen senare.

(Detta kanske inte är så känt för er som inte är i närheten av Stockholm; http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6460722 )
Då detta hände sent i natt/tidigt på morgonen är det en gåta för mig att man inte väljer en alternativ väg. Känner en stark tvekan att kalla folk för stackare (vilket jag förstått att många gör) som inte uppdaterar sig på sin tänkta färdväg innan avfärd.
Jag har en adroidtelefon och kollar av trafikflödet via Google maps både innan avfärd och delvis även under färd, vid tex. pauser etc.
Nu kan man i princip åka obehindrat från Stockholm via 226an (Tullinge/Tumba till Vårsta och 225an till/via Östertälje och ut på E4 via Saltskog. Dock lite köer sista biten mellan Grödingevägen och Saltskog.
Om folk tänker ett steg extra och lite utanför ramen så hade de sluppit fira midsommar i dessa köer.
Jag passerade också kön.. Fast senare är Jahaja. Men fortfarande då, vid 18:30 var det kvar kö, även om den nu inte var lika sanslöst lång. Jag tog och sände live via youtubekanalen när jag åkte förbi.. Lite som en test men ändå med nått aktuellt content.Bild När jag nu var passagerare och kunde pilla med telefonen utan risk. :)

Tankade fullt. 0,64l/mil mätt vid pump. Vad färddatorn visade tänkte jag inte på.
Sambon skjutsade på sin mormor och morfar. Gubben tyckte att han satt väldigt bra fram (V60 elstol)
Svärmor fick en lektion i hur autolåsningen av dörrarna fungerar.
16 mil kvar nu till 1000mil på mätaren. Inga missljud än i inredningen så jag är väldigt nöjd. Avskyr gnek och skrammel.
Tankat fullt nyss och förbrukningen har, hör och häpna sjunkit till 1, 04 måste ha kört ovanligt lungt.......

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
  • 1
  • 587
  • 588
  • 589
  • 590
  • 591
  • 1912

Konsumentköplagen ger dig bara rätt att […]

MartinS V60 D4 R-Design

Bra styr du har på knarren och att du kan fi[…]

Gasspjäll och limp-mode