- fre 24 jun 2016, 15:27
Jahaja skrev:Passerat kön, eller ska man säga parkeringsplatsen, mellan Alby och Södertälje. Åkte som tur var norrut så det flöt på bra. Stackar jävlar, de pratade på radion om att de suttit i uppåt fem timmar.
Hade dashcamen på men har ingen sladd, ska försöka få ut filmen senare.
(Detta kanske inte är så känt för er som inte är i närheten av Stockholm; http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6460722 )
Då detta hände sent i natt/tidigt på morgonen är det en gåta för mig att man inte väljer en alternativ väg. Känner en stark tvekan att kalla folk för stackare (vilket jag förstått att många gör) som inte uppdaterar sig på sin tänkta färdväg innan avfärd.
Jag har en adroidtelefon och kollar av trafikflödet via Google maps både innan avfärd och delvis även under färd, vid tex. pauser etc.
Nu kan man i princip åka obehindrat från Stockholm via 226an (Tullinge/Tumba till Vårsta och 225an till/via Östertälje och ut på E4 via Saltskog. Dock lite köer sista biten mellan Grödingevägen och Saltskog.
Om folk tänker ett steg extra och lite utanför ramen så hade de sluppit fira midsommar i dessa köer.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...