Moderator: Moderatorer

SoKn skrev:Köpte en flaska Rain X Repellent hos BSR.
Bild

Första gången jag testade något sådant, så jag har inget att referera mot. Men jäklar va bra det funkade! :D
I lite högre hastigheter behöver man inte slå på torkarna. ;)
Välkommen till en ny värld där torkare knappt används. Finns väl mer hållbara medel idag men själv gillar jag rain x då det är så lätt & snabbt att bättra på när effekten avtar. Du kommer aldrig kunna va utan nu :wink:
Tagit ut båda bilarna för en halvtimma sedan på en panikbroms kur.

Kört upp bägge i 110km/h och panikbromsat, allt för att slita till klossar o skivor och se så att bilen verkligen bromsar när den ska med abs systemet, på V40 fick det gå 4-6 gånger innan den gick igång, på V70N tog den direkt.

Är bra att göra denna kur lite då och då så man vet att det fungerar. :mrgreen:
Perra83 skrev:
Derank skrev:Testade om toppfartsspärren var borttagen...............

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Var den det?
Ja är lite sugen på RICA till min D5 när den släpps. 260km/h måste man prova någon gång.
JappBild

Sambon skadade en fälg igår. 4865kr för en Ixion II 19". Har bra rabatt men ändå.
Det är lite skav på kanten mellan däcket och det som är mattsvart. Kanten som är olackad är skadad.
Tror ni det kan blir okej om skadan slipas ner? Värre är det inte. Sen pensla på lite tunt med klarlack för jag antar fälgkanten är behandlad med något.
Idag blev det byte till MY14 facelift strålkastare till S80 -08 Då reflektorn gått sönder och trillat ner i strålkastaren då jag hade stoppat i led i parkeringsljuset som var lite för långa. Bild

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Perra83 skrev:Sambon skadade en fälg igår. 4865kr för en Ixion II 19". Har bra rabatt men ändå.
Det är lite skav på kanten mellan däcket och det som är mattsvart. Kanten som är olackad är skadad.
Tror ni det kan blir okej om skadan slipas ner? Värre är det inte. Sen pensla på lite tunt med klarlack för jag antar fälgkanten är behandlad med något.
Undrar detsamma. Men jag har ingen sambo att skylla på. Körde lite för snabbt igenom ett fart hinder som ser ut som en trång rondell med höga sten kanter.
Rillee skrev:
Perra83 skrev:Sambon skadade en fälg igår. 4865kr för en Ixion II 19". Har bra rabatt men ändå.
Undrar detsamma. Men jag har ingen sambo att skylla på. Körde lite för snabbt igenom ett fart hinder som ser ut som en trång rondell med höga sten kanter.
Aj då! Det är lätt hänt men ändå så onödigt på något vis. För så bråttom har man inte så man behöver chansa.
I värsta fall får vi köpa nytt :| ändå rätt surt. Säg 4000kr efter rabatt det får man rätt mycket diesel för.
Fick köpa två nya till C30n men det var 18" och dom är lite billigare.
Perra83 skrev:

Var den det?
Ja är lite sugen på RICA till min D5 när den släpps. 260km/h måste man prova någon gång.
Nu är ju din V60 d5 pigg som den är, jag har en xc60 d4 awd och den är en riktig slöhäck orginal så 240hk och 500nm var ett måste. Visst ökar din d5a ochså men jag tycker personligen V60 med d5 går riktigt bra.

Men visst är det kul med mer under huven.

Jag kommer då aldrig gå tillbaka till en xc60 ne d4 igen , den saken är säker.

Derank skrev:
Perra83 skrev:

Var den det?
Nu är ju din V60 d5 pigg som den är, jag har en xc60 d4 awd och den är en riktig slöhäck orginal så 240hk och 500nm var ett måste. Visst ökar din d5a ochså men jag tycker personligen V60 med d5 går riktigt bra.

Men visst är det kul med mer under huven.

Jag kommer då aldrig gå tillbaka till en xc60 ne d4 igen , den saken är säker.

HEICO plockade ur 250/550 ur D5 VEA, det hade varit något.
Ja är rätt nöjd med 233/500.
D4 AWD med 240/500 kan ja tänka mig blev helt rätt. En stor och tung bil behöver lite effekt.
  • 1
  • 569
  • 570
  • 571
  • 572
  • 573
  • 1912
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]