Moderator: Moderatorer

#1075608
Niclas skrev:Det innebär alltså att D4:an är 5-cylindrig ?
Rätta mig om jag har fel, men alla Volvo med beteckningen D4 är 5-cyl, både FWD och AWD, förutom D4 VEA som är 4-cyl. VEA-motorn, som kom till MY14 var till S/V60 först på 181 hk, sen blev det 190 kusar i den.
#1075623
fjohan82 skrev:
Niclas skrev:Det innebär alltså att D4:an är 5-cylindrig ?
Rätta mig om jag har fel, men alla Volvo med beteckningen D4 är 5-cyl, både FWD och AWD, förutom D4 VEA som är 4-cyl. VEA-motorn, som kom till MY14 var till S/V60 först på 181 hk, sen blev det 190 kusar i den.
D4 FWD fram till MY14 v46(?) var 5-cylindrig och efter det blev det VEA och 2 slutrör. Exakt tror den fick 190hk till MY15 då BMW och Audi fick 190hk
#1075652
Rivit ut halva inredningen i bilen för att koppla in ett PA200 till min Pioneer DEH6400bt. Överjävligt trångt att dra kabeln genom instrumentbrädan, allt enligt instruktionerna. Tur man inte har så stora händer :D
Härligt lyft det blev för ljudet trots mina klena 40w original högtalare...
#1075659
Bilen gör mig less. "Dags att boka tid för service", och nya sommardäck måste beställas.. Och hjulinställning på det. Roligt med bil!

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
#1075807
zorro66 skrev:Bytte slut burk oxå hittade så det kommer att ryka ur båda i vinter.
Gott det! Såg direkt att du bara hade ett utblås tidigare. Jag kan mina V60:is!
  • 1
  • 564
  • 565
  • 566
  • 567
  • 568
  • 1912

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]