Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Håller med dig Joel. Att man mörktonar bakom B-stolpen förstår jag för det gör nytta utan att minska sikten för föraren. Men främre sidorutorna, och givetvis frontrutan skall ha bästa sikt tycker jag :wink:
Micce: tyvärr! Lite tajt såhär i slutet av CSN ;) och tyckte priset drog iväg, dock inte koll på vad de säljs för nya.

SoKn: det hade varit ultimat att ha så men frugan vill nog gärna sitta bredvid bebisen ett tag när den kläcks, sen får vi se om vi möblerar om. Att sitta framför stora grabbens barnstol (dvs sitta passagerare fram) är trångt även för mig på 175cm.
  • Regbesiktad för Polestaroptimeringen
  • Inhandlat matta (Volvo original) av gummi och textil (sträcker sig över skuff och nedfällda baksäten)
  • Kontaktat Rejmes ang Polestar Performance Parts, i detta fall luftfilter men senare ev 21" Polestar lightweightfälgar med Pirelli Zero däck
Satt tillbaka tanklocket som jag möttes av på asfalten brevid bilen imorse. Någon som varit med om att det släppt av sig självt? :s Såg inga skador, och inga andra bilar som såg ut att ha utsatts för slangningsförsök.

Det enda jag vet att jag gjort är använt degreaser pro lite väl rikligt kanske förra helgen.
Bytte damasken så den nu matchar sportknoppen jag satte in för ett tag sedan.
Tvättade även gummimattorna så dem är fräscha när dem snart läggs på hyllan och ger plats till nya fina tygmattor "Volvo orginal sport" :D
damask.jpg
damask.jpg (1.22 MiB) Visad 742 gånger
Lagt in sommarmattorna :wink: Samt tagit ur den ihopfällbara snöskyffeln från bagaget samt snökedjorna som legat under förarstolen sedan alpresan, detta plus gummimattorna som väger bly lättade säkert bilen med mer än en 5 kg, klimatsmart alltså :mrgreen:
Bilagor
IMG_9461.JPG
IMG_9461.JPG (84.18 KiB) Visad 743 gånger
Tog bilens automattvättsoskuld idag efter att den rullat 16200 mil.
Handtvättades flera gånger vecka första 16k men nu var det dags för Statoiltvätten.
turbodream skrev:Köpte mig en ny uppsättning fälgar & däck
RIKTIGT snygga! Om du hittar passande volvocentrumkåpor så är de ju närmast perfekta :)
  • 1
  • 533
  • 534
  • 535
  • 536
  • 537
  • 1912
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]