Moderator: Moderatorer

Fått hem paketet med en Blackvue DR750LW, ska bara få tid att montera in den ^^
Förhoppningsvis nästa vecka, fördelen med att jobba fyrskift :p

Dock koreansk version, men filmerna ska väl förhoppningsvis inte översättas till Koreanska automatiskt ;p
Steffe3; Är det den 2-kanaliga med bakåtkamera? Du får isåfall gärna fota installationen och göra ett litet inlägg (eller en tråd) på hur du monterade. :)
Yes, det blev den tvåkanaliga.

Ska försöka, hoppas på skapligt väder så man kan jobba ute på parkeringen. Får ta en titt och se hur andra dragit, så man kanske kan få lite idéer ^^

Nackdelen med att ha en ledig vecka är ju att allt man inte hinner med övrig tid ska göras, serva bilen, besikta, serva 3-månaders bebis, och däremellan vara social ;p
steffe3: Ahh, ännu en Blackvuebrukare här då :-)-) Ja upp med bilder sedan, själv tror ja barnet tycker det är kul att vara med i bilen lite när papps skruvar :mrgreen:

Varför valde du denna modellen?
Fick den för (nästan) samma pris som 650 verkar kosta, något högre upplösning på bakre kameran, plus att man skulle kunna använda den som backkamera i nödfall. Nu händer det ju inte så ofta att man behöver det sistnämnda, men ändå ;p

Annars är det väl prylnörden i mig som tog överhanden ;p
Jag är lite skeptisk mot så stor skärm.. Gillar Blackvue 650 just för att den är skapligt anomym..
Bytte stötdämparlager (stötdämparfäste kallar jag det) bak på vänster sida på min Volvo V50 -04. Som vanligt var det största jobbet att få lös bultarna. Men sen gick det lekande lätt. Upptäckte dock på andra sidan att ena bultfästet gått av så det är snart dags och byta där också...då ångrar man sig när man satt och funderade om man skulle beställa en till på samma gång. Aja.
Bild
Gav V40in en ordentlig tvätt med tvåhinksmetoden (första gången haha) och invändig städning. Morsan har lagt 4k på "Bosch bästa dammsugare", så det blev till att inviga den. Var som att säga "Välkommen till familjen, håll nu käften och ät skit." Så mycket skit! Granbarr och grus i bagaget så hälften hade vart nock och mattorna i bilen ska vi inte prata på. Måste vart flera kilo grus . Men den sög bra, tyst och 15m sladd gjorde att jag slapp förlängningskabel

Bilen blev riktigt fin :) Tändes servicelampan också så nu är det dags för oljebyte.
  • 1
  • 510
  • 511
  • 512
  • 513
  • 514
  • 1912

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]