Moderator: Moderatorer

Mikeys skrev:Igår fick bilen sig sin 12000-milaservice. I princip en vanlig basservice fast med ett bränslefilter också. 3700 spänn på en mekonomenverkstad hyfsat långt hemifrån som var det billigaste jag hittade om jag undviker alla skumma små verkstäderna utan garantier. Bara bränslefiltret med byte gick på 1300 spänn... Nåväl, det blev betydligt billigare än de mellan 5200-7000 som alla auktoriserade volvoverkstäderna ville ha för servicen iaf.
Jag gav 4100:- för min 12000-milas (2014-05-08) på auktoriserad verkstad i Uppland. Det var dessutom en underhållsservice och såklart förlängd Volvo assistans... 8)
Perra83 skrev:
Jonnybcool skrev:Blev en tvätt idag. Var betydligt mer lätt att få ren efter att jag hade på Hydr02 och gick över den med Orchards Perfection vid förra tvätten, asfaltfläckarna lossna direkt.
Låter väldigt trevligt!! Hydr02 står orörd på min hylla. Däremot Perfection har använts även de andra två Speed Seal och Speed Wax. Tycker Polishangel Rapidwaxx har bättre egenskaper så det är min favorit.
Okej jag tycker det funkar helt ok, har förvisso inte erfarenhet av nått annat lackskydd av den typen som är så lätt att ha på. Perfection är också bra men funderar på att testa Meguiars variant också framöver. Polishangel Rapidwaxx ska jag kolla upp :)

Vart förövrigt lite stenskott på huven att dutta färg på också när jag kom hem :/
Beställt LED-moduler till skyltbelysningen på båda bilarna och nya LED-lampor till parkeringsljuset på V70in.
Jag har härjat, grinat och slitit som ett djur utan framgång...

Har en v70 t5 års 00 som har dålig tomgång samt avgasrengöringssystemet har tänts i panelen..

har gjort ett flertal åtgärder utan någon framgång..

Jag har gjort följande idag:

Bytt bränslefilter

kollat alla tändstift

kollat alla tändspolar

kollat efter eventuellt slang läckage utan framgång

Bytt VVT-Enhet

Kollat samtliga spridare..

Har du tips... skriv gärna ett PM till mig
MVH
//Svartakrukan
  • 1
  • 498