Moderator: Moderatorer

Inhandlade nytt sparkskydd till baksätet då svärmor fick ta över det gamla (och den gamla barnstolen), passade i samma veva på att inhandla en ovan nämnd hällpip från Biltema. Nu lär det väl dröja innan jag får användning för den men känns skönt att slippa klippa sönder PET-flaskor för att fylla på spolarvätska. Ytterligare en pryl i reservhjulsbaljan!
grillchips skrev:Inhandlade nytt sparkskydd till baksätet då svärmor fick ta över det gamla (och den gamla barnstolen), passade i samma veva på att inhandla en ovan nämnd hällpip från Biltema. Nu lär det väl dröja innan jag får användning för den men känns skönt att slippa klippa sönder PET-flaskor för att fylla på spolarvätska. Ytterligare en pryl i reservhjulsbaljan!

Jag måste köpa sparkskydd till nya bilen som kommer om ett par veckor. Vad köpte du får någon? Har ingen aning om vad jag ska ta. Även skydd under barnstolen vore najs att ha.
AramisKD: Hade detta innan (som svärmor fick ta över) och köpte faktiskt ett likadant nu. Var så nöjd med det med tanke på priset.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034437/
Artnr: 39807 (om länken bråkar)

Enda "nackdelen" är väl att det i skårorna i "vecket" kan hamna lite smuts (framförallt smulor) som då hamnar i sätet men det är inget större bekymmer ärligt talat. Skyddet täcker annars bra för ungens livliga ben med tillhörande smutsiga skor.
Man hänger helt enkelt fast den i nackstödet med en medföljande rem, och sedan hänger skyddet fritt, så 5sek installation. :D
Jag har Volvos spark skydd passar perfekt i både V50n o V70n väldigt bra passform, har en framåtvänd o en bakåtvänd.
Har även detta V70
http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... alsearch=1

fick dock göra hål för Isofixfästena men funkar bra utan de krokarna som skall fästas där
En full tank med 98 samt en dunk spolarvätska (resterande tre ligger i skuffen). Ett under att spolarvätskan har räckt näst intill en månad, gamla S60n hinkade litervis. Har dock inte kollat hur många liter som går i XC60n...
Igår när jag var på jobbet städade sambon ur bilen invändigt, dammsög och torkade paneler. Hon hörde av sig några gånger och frågade hur hon skulle göra. Tygmattorna tvättades i badkaret och har legat på tork över natten. Imorgon torsdag byts bilen in.
A keeper!! Frun alltså...
  • 1
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
  • 498
  • 1912

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]