Moderator: Moderatorer

Bestilt 6000mil service. 8000,- ... :???:
Efter att ha avverkat 160 mil över julhelgen, lämnades bilen in på verksta´n idag. Imorgon ska bränslevärmaren repareras, hoppas att den fungerar stabilt och ryker mindre när de är klara... :roll: Lånebilen blev en V40 D2 M6 MY14, med ett utgånget VOC. Snacka om störande meddelande vid varje start. Dessutom blir det full värme när man startar defrostern....
Satan vilken puts ni fått till ovan :wink: Blev så avis så körde på ett lager meguiars snabbvax i alla fall när jag ändå fått för mig att prova aquapel som applicerades samt bytte halvljuslampor, denna gången blev jag lite för nyfiken på osrams nightbreaker. Märkte skillnaden direkt :) Synd bara om jag minns rätt att de har kortare livslängd men men som med mycket annat som lever starkare tas det igen i längd, nåja nu är det slut på att försöka vara mellandagsfilosofisk
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Fixade värmaren i en bekants v50 2.0d igår kväll. Böt glödsil och glasblästrade brännkammaren så nu går den många mil till.

Var dum nog att testköra hans bil som har samma motor som mig och konstaterade att den går bra mkt bättre än min, så nu ska jag felsöka hela dagen. Jag har nämligen hans bil kvar att jämföra emot i Vida samt låna delar ifrån för att kolla så mina funkar som de ska :-)
Fick precis ett samtal från verkstaden som reparerar min värmare idag: Förutom fläkten i värmaren som var ett känt fel, så hittade de en brännkammare som var så igensotad så den hade spruckit.... $$$$.... :roll:
Roat mig med att hämta ut ett par paket, ett med en bagagerumsmatta (tröttnat på universalvarianten jag har nu), plus ett litet paket från Pingens för att få lite ordning på inredningen ^^
Fick samtal från Schenker att dom kommer med lastgallret imorgon. :)
Renoverat min startmotor. Bilen har bara blivit segare att starta på sista tiden.

Bakre bussningen helt slut så rotorn hade tagit i höljet och slitit kolen snett mm. Ny kolbrygga, svarvad rotor och nya bussningar resulterade i väldigt lättstartad bil. Ska bli kul och starta den imorgon bitti. Just nu - 13 ute :-)
  • 1
  • 490
  • 491
  • 492
  • 493
  • 494
  • 1912

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi