Moderator: Moderatorer

Xenonkonvertering i helljus har jag inget att säga om.. Det ska man ju inte använda när man möter eller ligger bakom någon så det gör inget att det pekar tokigt..
Bra då håller jag med helt o hållet ;)
palmqvist skrev:Bredd att hålla med dig, nu hade vi ju båda orginal xenon i halvljuset, och om jag nu vill blända någon så var nog extraljusen värre än mina konverterade Helljus i halogen reflektorer, har haft xenon extraljus sen 04a så är välmedveten om när det är dags o blända av. Har aldrig o kommer aldrig konvertera halogen -> xenon i halvljuset
jag bytte tre 100w halogen Bosh big knick mot två 55w xenon i heljusen på V40:n när jag hade den.
Tappade runt 50 meter i ljuslängd på det så jag hävdar bestämt att tre vanliga extraljus bländar mer.

Sen har jag inte testat med Xenon i Big Knick :)
Mina Nbb kastade ljuset runt 300-400 m förbi mina xenon konverterade Heljus o då hade de wide ljusbild vilket jag trivdes bäst med, provade med tre pencilbeam men det blev för bra, ljuset blev för koncentrerat.
Besiktat med blankt papper samt hällt i ny olja i växellådan.

Bild

Ska även byta returledningar/anslutningar på spridarna mot nya i metall som jag beställde på ebay.

Bild

Edit: och allt resulterade i täta returer och en tystare/mer lättväxlad låda.
Handtvättat både min S80 samt föräldrarnas V70 när jag var där en runda efter jobbet, man får ju ställa upp för dom gamla då & då. Sen bjöd morsan på kalops som tack för hjälpen... smarrigt :wink:

Sen var jag inom Mekonomen & köpte lite produkter från Meguiars då jag tänkte ge pärlan en omgång med vax nu när man är ledig över jul & nyår, det kan den behöva så här mitt i "vintern" 12° idag :D
Fyllt på spolarvätska. Passade också på att tanka, 10:99 kr/l får väl anses som hyfsat bra pris...
  • 1
  • 484
  • 485
  • 486
  • 487
  • 488
  • 1912

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]