Moderator: Moderatorer

av umekille
Fixat extra bromsljuset som ärgat ihop...bytte till en diodlampa
som inte lyste...låna polarens garage o mätte upp kablaget...
Då såg jag sen med blotta ögat kablarna är i kors vid kontakten från bakluckan
så gul blir jord :???:
Bytte så det lyser nu men lyser inte så starkt, sen så lyser glödtrådslampan varje gång jag bromsar
umekille skrev:Använde flytande handtvål ikväll när jag spola av bilen...
Var ju någon som sa bilen blev ledsen av diskmedel :lol:
Vad har du emot bilshampoo?? Eller vad har du emot lacken på din bil?
Jag har svårt att tro att de natriumsalter och fettsyror som tvål ofta innehåller skulle göra gott på bilen.
av Andis
Stor tvätt och ett nytt lager av mitt nya favorit vax Meguiar's ultimata Quick wax artnr G17516 (brukar lägga på en dust efter var och varannan tvätt ) inklusive smörjning av alla plastdetaljer för att få nyskick på dom med Turtle extreme för stötfångare och däck.

Började i somras med att lägga på Meguiar's ultimata Quick wax.

Helt fantastiskt vax så snabbt att lägga på och vattnet pärlar sig över hela bilen. Vart tvungen att göra ett litet hållbarhets test. Håller minst 8 veckor i sommar körning och vattnet pärlar sig ändå på bilen längre test har jag inte gjort. Men det längsta hållbarhet av vax jag fått tag i själv.

Nu ska bilen få njuta av ett rejält lager hela vintern ska bli kul att se hur det klarar salt vägarna hoppas på samma goda resultat som sommarens.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av joel80
Andis skrev:Stor tvätt och ett nytt lager av mitt nya favorit vax Meguiar's ultimata Quick wax artnr G17516 (brukar lägga på en dust efter var och varannan tvätt ) inklusive smörjning av alla plastdetaljer för att få nyskick på dom med Turtle extreme för stötfångare och däck.
Andis
Vad använder du för att ta bort alla asfaltsfläckar och annat skit på bilen innan du vaxar? Jag försöker med prick bort och sånt men tycker det är så himla långsamt att jobba med. Man får ta flera omgångar och får det ibland ändå inte helt prickfritt..
Jag körde Meguiars Clay för att få bort asfaltsavlagringar och sånt som gärna gror in lite i lacken, framförallt vid framskärmarna. Före: knottrig som tusan. Efter: len som en barnrumpa. Värt varenda krona.
Avslutade också med Meguiars Quik Wax, bilder på resultatet finns i min projekttråd. Har aldrig testat annat vax men blev jävligt imponerad även om det var lite i dyraste laget.
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. ja sån där lera ska jag köpa.
Men är det inte lite risk att man repar lacken lite när man kör med lera? Skiten hamnar ju i leran...

Du använder den alltså direkt efter avfettning, shamponering och avspolning?
av Sled
grillchips skrev:Ja, bild är viktigt! :D
Som ett annat forum brukar välkomna nya Volvo-fantaster: "Pics or it's a Prius!"
En bild från i somras har fått på vinge och tonat 5 rutor efter bilden togs
Bild
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 1912
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]